is dit toevallig of?

me zus belde me vorige maand dat ze zwanger was, ik natuurlijk erg blij. een week later besefte ik me dit komt niet goed. Nu is ze bij me en klopt het hartje van de baby niet meer, is dit toevallig ?

het kan voorgevoel zijn. Zo wist ik bijv tijdens een vakantie in Rome dat mijn oma was overleden. Maar het zal vast niet door jou komen dat het kindje is overleden.

Nee het zijn spooookeeeeeeeeeeeeen :open_mouth:

Ja duh.

nee jouw schuld is het zowiezo niet.
misschien heb je gewoon een sterk voorgevoel gehad wat klopte.
of heb je wel vaker een soort visioenen gehad?

Netzoals wat pinkLieve zegt dat kan een voorgevoel zijn.
Vind het wel erg rot voor je zus.

ik heb vaker visioenen gehad, en 9 van de 10 zijn ook gebeurd… heel enkeltens niet…

OEHOEEEEE JE BENT HELDERZIEND!

Ah… het spijt me voor je zus, dat lijkt me echt zo erg!
Idd, als je dit eerder hebt gehad, dan is dit geen toeval.

Dat kan best ja.
Ik had ook een nichtje van ongeveer mijn eigen leeftijd, al toen ze geboren werd had mn oma al zoiets van ‘er is wat mis mee’ en die heeft ongeveer een half jaar geleefd voordat ze dood ging.

Ik heb ook een keer zoiets gehad toen ik veel jonger was (ik denk iets van 8 jaar oud). Mijn oma had last van haar linkerarm en was even gaan liggen vertelde me ouders me. En ik zei meteen oma gaat dood he. En ze zeiden nee joh natuurlijk niet! Ze heeft alleen maar een beetje last van haar arm.

Die nacht kon ik niet slapen en mijn moeder kwam toen binnenlopen, vertelde dat mijn oma overleden was.

Geen idee of het toeval is of niet. Ik denk daar niet over na, er bestaan dingen in de wereld die niet uit te leggen zijn. Daar heb ik vrede mee.

uitstralende pijn in linkerarm is een symptoom van hartinfarct, dus dan kan iemand idd doorgaan. Maar dat zal je op 8 jarige leeftijd waarschijnlijk niet geweten hebben. Dat zal ook wel zoiets als voorgevoel/intuitie/iets paranormaals zijn.

Onderbuik gevoel of intuïtie weet vaak dingen die je hersens nog niet weten.

het komt dan opeens gewoon in me op, en meestal klopt het ook.

Mensen :’)
Het is gewoon een standaard pessimistisch idee wat je kan denken, net zoals je positief kan denken. Als het niet uit komt vergeet je dat idee gewoon, maar als er dan iets uitkomt is het ‘omgggg ben helderziend’

Par example; Shit, mn mondeling ging slecht, volgens mij heb ik een onvoldoende. Of je denkt “hmm, ik heb denk ik nog wel een voldoende”
Mais bien, you get the point.

Ik vind het heel erg voor je zus!

Maar ik denk dat het intuitie is.
Als je hoort dat je zus zwanger is, ben je blij en hoop je dat alles goed gaat.
Ik denk dat je gewoon bang was dat het mis zou gaan en dat is nu gebeurt.

Er staan trouwens hele kinderachtige reacties bij moet ik zeggen.

Hoezo ‘besefte’ je dat het niet goed kwam? Dat begrijp ik niet. Zal wel gewoon een verkeerde woordkeus zijn. x] Of bedoel je dat je een voorgevoel had?

Heb ik ook. Maar ik kan ook vermiste spulletjes terugvinden.
Is bij mij geen toeval, waarscdhijnlijk bij jou ook niet.

En ik dan? Als een acht jarig kind ga je toch niet bedenken dat je oma dood zou kunnen gaan?

Je zal wel gedeeltelijk gelijk hebben, er zullen zeker mensen zijn die allemaal dingen gaan bedenken. Maar ik weet zeker dat er gewoon dingen gebeuren, die niet altijd uit te leggen zijn.

voorgevoel

toevallig k dacht aan me zus want die had toen ze klein was hartstilstand gekregen en toen kwam het in me op