Is dit slecht voor je huid of niet

Ik ben goed bruin geworden door de zonnebank maar nu spuit ik af en toe met zelfbruiner is dat slecht voor je huid of niet

Naar mijn idee is de zonnebank veel slechter voor je huid dan zelfbruiner. Geen idee of zelfbruiner slecht is voor je huid, lijkt mij van niet.

Ik denk eerder slecht voor je uiterlijk…

Zonnebank is veel slechter voor je huid idd.

Ik zou stoppen met zonnebank is slecht voor je. Bruin worden door de zon is beter en ziet er ook natuurlijker uit. Wel goed insmeren

Als je al flink bruin bent geworden door de zonnebank, waarom zou je nog eens daaroverheen zelfbruiner sprayen?

Maargoed , de zelfbruiner zal niet schadelijk zijn. De zonnebank is dan meer schadelijker. :slightly_smiling_face:

Zonnebank is net zo schadelijk als de zon en zelfbruiner is ook wel schadelijk, het blijft natuurlijk chemische troep die je op je huid smeer. Al is dit alleen schadelijk met langdurig gebruik. Dus je moet bijvoorbeeld het niet 30 dagen achter elkaar gebruiken. Af en toe kan het geen kwaad.

Kan je een foto maken van je huidskleur nu en hoe die normaal is?
Niet flauw bedoeld hoor ben gewoon nieuwsgierig :flushed:
Oja, zelfbruiner is niet echt erg schadelijk.

Dit

en ja, zonnebank is sowieso veel slechter, maar aangezien het allemaal chemische shit is zal zelfbruiner ook niet zo goed zijn.

Zelfbruiner is eigenlijk gewoon bodylotion met een kleurtje, niet enorm schadelijk dus, want het trekt niet in hele diepe huidlagen. Een zonnebank daarentegen straalt UV-stalen uit. Zoals (bijna) iedereen weet is dit slecht, want anders zou je je niet moeten insmeren als je gaat zonnen, dit doe je namelijk om je te beschermen tegen de UV-stralen. Als je onder de zonnebank gaat zonder bescherming krijgen de stralen dus vrij spel. De stralen zijn wel minder sterk dan wanneer in de blote zon zit, maar nog steeds zeker niet goed.

Edit: Wat trouwens wel gezegd mag worden: De zonnebank kan zelf goed zijn als je een hele bleke huid hebt en je weet dat je veel zon op je huid gaat krijgen, kan het helpen om een “pigmentlaagje” op te bouwen zodat je minder snel verbrand. Dit doen wij nu ook bijvoorbeeld met mijn broertje, die heeft echt een melkhuidje en aangezien we naar Spanje gaan op vakantie gaat hij nu al een aantal weken regelmatig onder de zonnebank zodat het niet opeens heel heftig is voor z’n huid met de felle Spaanse zonnestralen :slightly_smiling_face:

Edit: Wow, enorm verhaal haha

^Ik zonnebank ook om die reden inderdaad, heb een huid van roodharigen dus verbrand gewoon alleen maar :’) Het helpt zeker!

Maar als je 't echt om een kleurtje doet zou ik maar bodylotion gebruiken, in ieder geval geen straling enzo…

De zonnebank heeft alleen UVA straling en geen UVB en beschermt dus niet tegen zonverbranding.

zonnebank us schadelijk als je er elke dag n uur onder ligt ja.

ik ga een keer per week voordat ik op vakantie ga een paar keeer onder de zonnebank tegen mn zonneallergie

zover ik weet zou zelfbruiner niet slecht voor je moeten zijn. Ik denk dat je het enigszins kan vergelijken met een langblijvende foundation. Deze geeft ook kleur af aan je huid.
Verder zou ik wel oppassen met het zonnebanken. Dit is gewoon niet goed voor je. En naar mijn idee heb jij geen donker huid type als je zoveel zonnebankt + zelfbruiner op doet, dus dan zal het al helemaal niet goed voor je zijn.

Je hebt zonnebanken met alleen UVA straling. Dat zorgt een bruine tint, maar je hebt ook zonnebanken met UVA en UVB. UVB zorgt dat je huid dikker wordt en is zo ook beter beschermt tegen de zon.

Bij overmatig gebruik is zelfbruiner het slecht ja, blijkt uit onderzoek. Dus als je het een maand lang elke dag gebruikt kan dat tot complicaties leiden, en is het slecht voor je huid. Eens in de week kan echter geen kwaad.

Ik heb een keer gehoord dat zonnebank ‘gezonder’ is als in de zon zitten, omdat je dan zelf UV-straling en tijd kan instellen. Of dit waar is weet ik niet.

Zonnebank wel van zelfbruiner weet ik het niet

Zo lang je niet door slaat:
http://www.metropolistv.nl/nl/themas/zonaanbidders2/vier-uur-per-dag-zonnen-in-spanje