Is dit Roos..?

Ik heb sinds mijn 11e heel erg veel witte spikkeltjes in mijn haar, het word vaak verward met luizen. Maar dat zou wel erg raar zijn want het jeukt niet en dan zou ik het wel erg lang moeten hebben. Het zijn niet echt vlokken maar meer korreltjes. Ik heb mijn haar echt al heel vaak met luizenshampoo gewassen maar zonder goed resultaat. En ook heb ik het met Head & Shoulders gewassen, maar dat werkte half, er waren nog steeds witte spikkeltjes. Hoe lang ik het ook laat intrekken of hoeveel ik er ook insmeer er zitten nog steeds van die dingen in mijn haar. Ik wil weten wat dat is en wat ik het beste kan gebruiken om het uit mijn haar te krijgen (welke shampoo, waar te halen en hoe duur?) Zelf heb ik een vettige huid.

je hebt waarschijnlijk geen luizen , en ik zou niet zomaar met luizen shampoo wassen de hele tijd want dat is al heel slecht.

waarschijnlijk is het toch roos , of je hebt gewoon een gevoelige huid .
maar anti roos shampoo werkt alleen als je het blijft gebruiken

Okee dankjewel

Roos valt makkelijk uit je haar, dat kan je eruit kammen.
Neten (van luizen) niet, die ‘‘plakken’’ als het ware in je haar, die eruit halen kost stukke meer moeite.

Dus je moet even kijken of ze makkelijk uit je haar gaan…

Spoel je je haar wel genoeg na het wassen?

Van Luizenshampoo krijg je juist roos… :B

@MsVampireAva : Het gaat er best wel gemakkelijk uit.
@Brod : Ik sta altijd een halfuur onder de douche dus ik denk dat het dan wel goed uitgespoeld is?

Hmm, okee das niet echt handig. Maar ik gebruik dat ook niet altijd.

nooit luizenshampoo gebruiken als het niet nodig is, het is niet echt goed voor je haar. En stel dat je nu luizen krijgt, gaan ze niet dood door luizenshampoo aangezien dat dan al in je haar zit

of je huidvel gaat eraf door de hitte maar idd dan wel lang ja!

Probeer eens antiroos shampoo en kijk of het dan beter word.

zit het echt op de huid? want dan zou 't berg kunnen zijn,
wat erg lijkt op roos.

Als het roos is, moet je je haar met babyshampoo wassen!
Met zwitsal. Dit heb ik van de kapper er het werkt erg goed. Je moet het wel goed uitspoelen en niet te vaak doen.

berg?

Roos of berg denk ik inderdaad.
(weet eigenlijk niet wat het verschil is tussen die 2, maar toch)

Roos zijn kleine vlokjes die vrij los in je haren zitten.

Berg hecht zich aan de haren en hoofdhuid, maar kan ook gaan ‘brokkelen’ of loskomen, en dan lijkt het weer op roos.

Neten zitten echt aan je haar geplakt, dus dat zal wel niet. Daarbij jeukt hoofdluis echt heel erg, dus dat had je dan al wel gemerkt. Je kan voor de zekerheid een keer een stofkam door je haar halen, dan is meteen duidelijk of je luizen hebt of niet. Geen beestjes in de kam= geen luizen ; )

Ik denk idd dat het roos is :stuck_out_tongue: Of… berg? Geen idee wat dat is, maar het zal allemaal wel :stuck_out_tongue:

mss kan je niet goed tegen de shampoo die je nu gebruikt?
ik kan namelijk niet met alle shampoo’s mijn haar wassen, daar krijg ik gewoon eczeem van, mss is dat bij jou ook zo?

ik zou gewoon verschillende shampoo’s proberen en kijken of het dan nog zo is

Head & Shoulders is echt heel slecht voor je haar, veel te agressief. Het zou best roos kunnen zijn, maar gebruik alsjeblieft dan een andere antiroosshampoo, bijvoorbeeld van Nivea.

Gebruik je niet te veel haarlak of gel? :wink:
Daardoor kan het ook komen dat je van die witte spikkeltjes hebt.