Is dit normaal?

Hoii meiden,
Ik heb nu 10 maanden met mijn vriend. Het gaat alleen al drie maanden lang rocky en hebben elke week wel ruzie… dit is natuurlijk niet fijn maar we doen alle twee ons best ervoor. Ik ben voor mijn gevoel niet veranderd maar hij wel en ik vroeg me af of als je een relatie hebt t al na 10 maanden zo veranderd en of dit eig dus normaal is. Hij appt me heel kortaf en niet meer zoveel. Ik heb het gevoel alsof ik het gesprek telkens op gang moet houden terwijl toen we net hadden hij wel 10 berixhtjes achter elkaar stuurden. Hij zegt hele lullige dingen tegen me, omdat die dat als plagen vind maar ik vind het niet zo fijn om bitch etc genoemen te worden. Toen we net hadden zei die telkens: schat je bent heel mooii. Nou nu hoor ik dat amper of ik moet er zelf om vragen. Hij heeft amper wat voor me over want als ik vroeger vroeg wil je wat voor me inschenken racede die meteen naar de keuken en nu zegt die: ja doe t lekker zelf.
Ik hou onwijs veel van hem en wil/kan het gewoon niet uitmaken. Maar is dit normaal dat hij zo veranderd is? Want ik ben op de oude hem verliefde geworden en hoop gwn telkens dat die terugkomt. Soms doet die weer als vroeger, super lieff en met zijn verliefde oogjes maar nu is die alleen maar geirriteerd met me. Hij wil me niet kwijt maar ik huil al elke week omdat ik zo verdrietig word van hoe het gaat terwijl ik heel erg me best voor deze relatie doe. Ik zou jullie mening hierover willen weten of het echt zo snel veranderd en of jullie nog tips hebben.

Xx Juul

P.s sorry voor t lange bericht

Ik begrijp dat je hem leuk vindt, van hem houdt etc. Maar hoe hij - wat ik kan opmaken uit je post - met jou omgaat vind ik niet zo cool. Oké na tien maanden kan je prima zelf uit zijn keuken drinken halen, maar het feit dat hij heel kortaf is en gemene dingen zegt, vind ik niet kunnen.

Heb je hierover met hem gepraat? Alles eruit gegooid wat je dwars zit?
:sob::muscle:

Hey,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, alleen duurde het korter dan 10 maanden. We hadden zo’n drie maanden een relatie. Ik heb me echt uitgesloofd voor hem, en na een tijdje was ik het gewoon zat. Ik heb het toen (met pijn in mijn hart) gezegd dat ik vrienden met hem wil zijn, en hij vond het helemaal goed. Dus ik merkte gewoon dat hij niet het zelfde voelde voor mij als ik voor hem voelde. Eenmaal toen we vrienden waren deedie ook super lullig, en toen hebben we besloten dat het beter is als we helemaal geen contact meer met elkaar hebben.

Het is dus niet normaal dat hij zo veranderd, eerste paar dagen had ik het zwaar. Maar de beste vriend van mijn ex ging mij heel vaak appen om ervoor te zorgen dat ik over hem heen kwam. Het is nu 2 weken later en ik ben blij dat het uit is.

Mijn tip is maak het uit en zoek afleiding, ik bedoel ik was smoor en smoor verliefd op hem en ik heb mezelf nu na 2 weken onder controle!

Als je nog meer tips nodig hebt kan je me gerust een berichtje versturen xoxo

Nja, ik vind die veranderingen over het algemeen wel normaal ja. Je bent door die eerste verliefde fase heen en ik vind het normaal dat hij je niet meer op handen draagt. En dus ook dat hij niet meer zoveel complimentjes geeft, niet meer zoveel appt en dat je over het algemeen je eigen drinken pakt. Ik vind het ook niet realistisch om te verwachten dat een relatie altijd zo blijft zoals in de eerste maanden. Andersom vind ik het wel raar dat je om complimenten vraagt en kan ik me voorstellen dat het blijven houden van hoge verwachtingen knellend op hem werkt.

Wat ik ervan vind dat hij geen drinken pakt als je daarom vraagt, vind ik van de context afhangen. Als jullie beiden op de bank zitten, vind ik het nogal logisch dat je je eigen drinken pakt en zou ik hetzelfde reageren als je vriend. Als hij in de keuken staat en jij op de bank zit, dan vind ik het wel normaal om te vragen of hij dan ook iets voor jou mee kan nemen.

Wat bitch noemen betreft, mij vriend en ik noemen elkaar wel ‘idioot’ ‘sukkel’ ‘stupid’ ed, op een manier die duidelijk plagend en soms bijna liefkozend is. Ik kan me voorstellen dat bitch bij sommige koppels in dit rijtje past (dat deed het bij mijn ex en mij in elk geval wel). Heb je het er wel eens met hem over gehad dat je dit niet fijn vindt en hem gevraagd of hij dit niet meer wil doen? Want als jij het vervelend vindt, dat aangeeft en hij gaat door, vindt ik het niet normaal. En ik vind het dus ook van de context afhangen of ik dit van mijn vriend zou accepteren of niet.