Is dit normaal? over brillen

Sterke titel I know :cold_sweat:

Ik heb dus sinds een uurtje een bril en ik krijg er echt hoofdpijn van. Als ik naar een beeldscherm kijk zie ik helemaal niet zo scherp integendeel. Als ik gewoon ergens naar kijk, dus niet naar een beeldscherm, zie ik 1000x zo scherp. Echt perfect. Is het normaal dat ik er hoofdpijn van krijg en dat ik op 'n beeldscherm niet zo scherp zie?
X

Het kan idd zijn dat je even moet wennen.
Ik had echter een bril die verkeerd afgesteld was. Ik zou het gewoon even opbouwen als ik jou was. Uurtje per dag, daarna twee uurtjes enzovoort.
Blijf je last houden? Gewoon even naar de oogarts gaan =)

Ja dit is normaal. Ik had dit eerst ook toen ik een bril kreeg.

Later, toen ik lenzen kreeg, had ik er ook weer last van als ik mijn lenzen uitdeed en mijn bril opzette. Na een paar dagen was dat weer weg.

Ik zou als het over een weekje nog niet weg is ff naar de oogarts/opticien gaan.
En zoals al eerder gezegd is kan je gaan opbouwen.

Ah bedankt voor jullie reacties, het wordt inderdaad steeds mindre c:
X

Je moet wennen, in het begin ook niet continu je bril opzetten… zeker niet bij inspanning zoals tv/computer. Probeer eerst eens een uurtje een boek te lezen (met niet te kleine letters) en hem daarna weer af te zetten en het zo langzaam opbouwen

Ik heb mijn bril opgezet en wilde 'm daarna letterlijk nooit meer afzetten. Kan me wel herinneren dat alles toen heel ‘bol en uit proporties’ leek. Moest echt nog even leren scherpstellen maar merkte wel meteen dat het een vooruitgang zou zijn.

Inderdaad kwestie van wennen, bij sommige kan het zelfs een paar dagen duren

Bij mij heeft het een tijdje geduurd totdat ik geen last meer had van hoofdpijn. Gewoon rustig opbouwen. Zelf had ik op een gegeven moment hoofdpijn als ik m’n bril te lang niet op had. Nu is dat gelukkig minder geworden.