Is dit nog gezond? Uitmaken of niet?

Hey allemaal, ik heb iets wat me heel erg dwars zit. Ik heb 3 maanden een vriend nu, ik ben echt heel gelukkig en verliefd. Alleen iets zit me echt zo dwars…hij is zó jaloers!

een paar voorbeelden:

1. Hij heeft het liever niet (lees: Hij wordt boos, erg boos.) dat ik met vrienden of vriendinnen afspreek zonder hem.
  2. Hij leest ál mijn berichten en chats op Facebook, WhatsApp en andere profielen.
  3. Hij wordt boos als ik te te lang online ben. Hij denkt dan gelijk dat ik vreemdga o.i.d
  4. Ik mag absoluut niet alleen naar evenementen/feesten enzo.
  5. Bij elke jongen in mijn vriendenlijst op facebook wordt er gevraagd wie het is, hoe ik hem ken etc…

We hebben er elke dag wel ruzie over. Als ik een status op Facebook like van een jongen is het gelijk van “oké ga dan lekker naar hem toe!” En het kwetst me heel erg dat hij me niet vertrouwt. Ik hou namelijk écht van hem en ik zie ook echt een toekomst. Maar de laatste tijd voelt het zo rot dat ik een soort “zijn eigendom” ben. Hij wordt ook echt overal boos om! Als ik een keer geen seks wil (wat dan overigens vaak wel gebeurt omdat hij heel erg aandringt.), als ik er voor een vriendin ben die nu in een moeilijke periode zit en ik er voor haar wil zijn…Elke dag hebben we wel ergens ruzie over. Ik heb er zo veel stress door. Ik hou van hem en wil hem niet kwijt maar ik weet niet of dit nog gezond is.

Wauw, ok, dat is best wel extreem. Ik zou persoonlijk geen relatie willen met iemand die me zo hard controleert. In een relatie moet je nog steeds een individu kunnen zijn.

Ik zou het zelf zonder twijfel uitmaken. Dit is namelijk niet normaal. Hij leert eerst maar eens dat ie niet zo jaloers moet zijn.

verliefT is met een d

je moet dr echt over gaan praten ofiets, dit is niet gezond
hij maakt je zo echt ongelukkig !

ik denk dat hij gewoon onzeker is en bang is om je kwijt te raken.

Dat klopt. Maar ik heb het hem al zo vaak gezegd dat dat nergens voor nodig is. We hebben er zó veel gesprekken over gehad…

Sorry! Ik probeer het allemaal heel goed, maar ik heb dyslexie en dat is lastig afentoe. :flushed:

Ik vraag me een beetje af wat je nog met hem samen doet. Ik snap dat je hem leuk vindt (Oké, ik snap het niet, maar je vindt hem leuk) maar je begrijpt toch zelf ook dat dit absoluut niet normaal is?

Oké, sommige dingen begrijp ik. Ik heb ook liever niet dat mijn vriend alleen of met zijn vrienden uitgaat. puur omdat ik zijn vrienden niet vertrouw en de meisjes die in zijn buurt uitgaan/wonen al helemaaaal niet,. want die malen er niet om dat hij n vriendin heeft. plus mn vriend is erg knap. Hijzelf zal nooit vreemdgaan hoor. maar gewoon het idee van dat er n meid naar hem toe komt. ik weet zoiezo al dat ze met intenties naar hem toe komt. dat kan ik niet verdragen. Maar mijn vriend spreekt bijna elke doordeweekse avond af met vrienden bij hem thuis of bij hun. Ik vind dit niet altijd leuk, want ik zie mijn vriend alleen in het weekend en spreek hem alleen doorde weeks savonds. als ie met n vriend is, kan hij dus niet bellen of appen want dat vind ie onbeschoft(alleen als ie met mij is, appt ie wel constant met zn vrienden) maar dat online zijn enzo… :expressionless: das niet echt… tja… gezond.
misschien moet je gewoon eens wat dingen voor hem af gaan schermen, kijken of hij wat kalmeerd. Gewoon niet zeggen als je met vriendinnen hebt afgesproken. niet liegen erom, maar gewoon weglaten. Kijken of hij wat kalmer wordt.

En beseft hij zelf ook dat er iets moet veranderen aan de situatie zoals het nu is?

ik heb zelf ook ervaring met jaloerse en bezitterige jongens en het gaat van kwaad tot erger als je wilt dat dit echt stopt zou ik hem nog 1 keer waarschuwen en als hij door blijft gaan er een punt achter zetten voordat je straks helemaal geen eigen leven meer mag leiden.

Het lijkt alsof hij totaal geen vertrouwen in jou heeft, en voor mij is een relatie zonder vertrouwen geen relatie. Ik zou hem nog één keer duidelijk maken dat hij jou op deze manier erg ongelukkig maakt, als hij zich zo jaloers gedraagt. Blijft hij toch doorgaan met dit absurde gedrag, dan zou ik hem dumpen.

Dit.
Ik zou er echt moe van worden…

ja. doe dit maar niet. echt niet.

Als je nog maar drie maanden samen bent zou ik er toch een punt achter zetten. Dit is absoluut niet gezond, en je verdient beter dan dat. Iedereen verdient beter dan dat, je bent ook een mens die zijn vrijheid mag hebben.