Is dit mogelijk?

haai ;3
ik zit nu op atheneum 1, maar wel op een k*t school. volgend jaar wil ik naar een andere school, maar die heeft alleen gymnasium.
ik weet niet echt of je bij latijn of grieks iets speciaals moet leren, dus mijn vraag is: is het mogelijk om volg. jaar naar gymnasium 2 te gaan, en ik dan alles leer?
(of loop ik dan echt te achter ofzo?)
dank je wel,
xxx,

Als ze op die school in de eerste ook al gymnasium hebben denk ik dat he tniet kan. Want dan heb je een heel jaar gemist.

Ik denk dat het wel kan, maar dan moet je wel met alleen maar achten en hoger daarheen gaan, zodat ze zeker weten dat je slim genoeg bent om Latijn en Grieks in te halen. Je kan beter op de helft van dit jaar al weggaan. Gewoon zo snel mogelijk, en dan bijlesjes erbij.

Ik zou het niet doen, by the way, is veels te veel werk. Waarom ga je niet gewoon naar een andere atheneum?

dat denk ik ook
en anders bel je toch naar die school om het even te vragen, wij kunnen dat niet met zekerheid zeggen, zij wel.

(en SCHREEUW NIET ZO)

Nee, denk het niet,
je hebt tenslotte een heel belangrijk jaar gemist waarin je je eerste basis leerde

Topic titel niet met capslock!

Nee, je kunt niet van Atheneum 1 naar Gymnasium 2. Je hebt sowieso de belangrijke basis gemist van Latijn en ev. ook Grieks.

bel die school op en vraag het. dat is toch overal en bij iedereen anders.

Je kunt ook nu al bellen en vragen of je nu of over een maand al mag wisselen. Die kans is groter.

als de scholen het toelaten zou je het kunnen doen. Mijn beste vriendin heeft in de zomervakantie heel grieks van gym 4 ingehaald. Ze had in de 4e grieks laten vallen voor economie, had wel nog gewoon latijn. maar toen besloot ze economie niet leuk te vinden en wilde ze weer grieks doen. heeft ze in de zomervakantie (stiekem maar 1 week daarvan) heel grieks 4 ingehaald, zodat ze daarna in gym 5 weer mee kon doen. Nou dan moet het zeker wel lukken met het eerste jaar lijkt me :wink:

Ik weet niet maar bij ons op school beginnen ze pas met Latijn en Grieks in de 2de, in de brugklas heb je alleen een introductie Klassieke Talen maar dat zijn voornamelijk verhalen en het Griekse alfabet leren maar dat wordt ook allemaal weer herhaald in de 2de.