Is dit mogelijk en haalbaar?

Hoi dames,

Ik zit nu in mijn examenjaar vmbo-tl. Met het vak natuurkunde inplaats van biologie. Ik ben totaal niet goed in natuurkunde/scheikunde/wiskunde maar ik kon geen biologie kiezen omdat ik van havo kwam, erg jammer. Maar goed, wij moeten dus ook naar vervolgopleidingen kijken en ik ben erg geïnteresseerd in anesthesiemedewerker, met deze opleiding mag je starten als je in bezit bent van een MBO-4 of havo diploma, dus na mijn vmbo-tl moet ik nog een MBO opleiding doen. Ik ben zoals ik al zei niet goed in natuurkunde, maar dit heb je wel nodig als je een opleiding wil volgen zoals anesthesiemedewerker. Nu dacht ik, is er een MBO-4 opleiding waarbij je alles leert over natuurkunde, scheikunde en wiskunde? Misschien klinkt dit heel dom, maar ik hoop dat ik daar dan echt beter van wordt zodat ik na die opleiding de opleiding anesthesiemedewerker kan doen met alle kennis die ik heb opgedaan bij die MBO opleiding, of is dat juist niet logisch om te doen omdat je voor die MBO opleiding dan ook al goed moet zijn in natuurkunde enzo?

Mijn vraag in het kort een beetje: bestaat er een MBO opleiding voor mensen die niet supergoed zijn in natuurkunde/scheikunde/wiskunde maar dit dus kunnen leren in die opleiding?

Volgens mij wel, tenminste mijn zus had dit gedaan met wiskunde. Zij wou heel graag een opleiding doen maar daar had ze wiskunde voor nodig, dus toen deed ze een soort ‘extra MBO-opleiding’, dan had ze 3 dagen p.week les en die andere 2 dagen ging ze naar die opleiding toe.
Haha beetje vage omschrijving maarja, hoop dat je er wat aan hebt! :grinning:

Succes :grinning:

Dankjewel voor je reactie!

Maar hoe bedoel je precies 2 dagen p.week les en die andere 2 dagen opleiding?

heb je daar natuurkunde voor nodig? mn zus komt van vwo en kon met haar E&M profiel gewoon anesthesiemedewerker worden…

Ik denk dat het verstandiger is om nog 2 jaar hierna havo alsnog te halen, omdat een mbo-4 opleiding vaak 4 jaar duurt.

Haha sorry voor mijn late reactie, zie nu pas dat je had gereageerd! (:.
Maar oke, eigenlijk bedoel ik er dus mee dat je 3 dagen in de week krijg je echt les over je opleiding. En die andere 2 dagen krijg je een soort ‘bijles’ in natuurkunde/wiskunde etc.
Dit kan je zelf aanvragen natuurlijk bij je school.
Er zijn ook scholen waar dit niet zo is, en dan zou je extra bijles ná schooltijd moeten nemen, het is maar net hoe streng de school eigenlijk is.
Maarja succes nog! (:

Als je wat meer wilt weten, note me maar! (:

Indeed :’)

Maar dat maakt mij opzich persoonlijk niet zoveel uit. Ik snap dat het handiger is en waarschijnlijk ook beter maar met privé omstandigheden enzo, ben ik heeeeel blij dat ik binnen een jaartje klaar ben met de middelbare school en ik kijk er echt naar uit om een echte opleiding te doen…