Is dit het waard?

Hee meiden, ik heb jullie hulp nodig!

Ik ben nu sinds 2 maanden ongeveer aan het ‘daten’ met een jongen. Klein detail: Hij woont in Portugal voor zijn werk. Hij komt wel bij mij uit de buurt, maar is vorig jaar voor onbepaalde tijd naar Portugal vertrokken om een nieuwe uitdaging aan te gaan. We leerden elkaar ook pas kennen nadat hij verhuisd was. Op het begin was het allemaal heel leuk en romantisch, hij leek echt gek op me te zijn en we facetime-den/whatsappten zovaak als het maar kon. Met nieuwjaar kwam hij naar Nederland en zijn we ook 3 dagen samen geweest.

Echter, sinds de dag hij terug is gegaan ging het bergafwaarts. Hij moest veel extra uren bij gaan draaien op zijn werk (hij werkte al fulltime), en buiten werk is de sportschool ook zijn prioriteit. Opzich niks mis mee, maar ik merkte dat het contact steeds slechter werd. Ik moest hem constant vragen of hij kon bellen etc, kreeg nauwelijks een appje van hem. Tot overmaat van ramp kregen we allebei geen verlof van werk (we hadden al meerdere datums gepland om elkaar te kunnen zien) dus voor de komende 1,5 maand zit een volgende ontmoeting er zeker niet in.

Goed, ik geef niet graag snel op maar voor mijn gevoel kwam alles van een kant, mijn kant. Het contact tussen ons lijkt gewoon veranderd te zijn. Hier hebben we echt 1000 keer over gepraat (nouja zo goed als) maar ik twijfel nu ontzettend of ik hier wel mee verder wil. Ik hou mezelf namelijk zo heel erg tegen van sociale activiteiten en dergelijke omdat ik ergens toch op hem wacht. Als ik nou zeker zou weten dat het allemaal goed zou komen en we happy together zijn op een dag dan zou ik zeggen oke ik probeer het. Maar die garantie heb ik niet. Ik heb het een paar dagen terug ook proberen te beeïndigen, maar ik blijf hem missen en hij wil de bijl er ook nog niet bij neergooien. Maar dan denk ik, ‘wat is het nut van het blijven proberen?’ Ik heb namelijk nog geen volledig vertrouwen op kunnen bouwen en zolang kennen we elkaar nog niet dus ik weet in principe niet wat ik aan hem heb.

Wie heeft er advies voor mij? x