is dit gedrag normaal na een Break-Up?

hey mensen!

ik laat maar aan het begin van het verhaal beginnen, het ging 3 maanden geleden uit met mijn ex, daarvoor 2 jaar een relatie met hem gehad, ik ben nu 16, we hebben ook een gezamenlijke vrienden groep waar ik 1 van de 2 meisjes ben, en nadat het uit met mijn ex zagen onze vrienden mij nogal zitten om het zo te zeggen, daarvoor ook al maar toen had ik nog een relatie. een paar dagen nadat het uit was hadden we Oktoberfest, en daar heb ik gezoend met 1 van onze beste vrienden, en de dag erna nog seks mee gehad, ik weet hoe fout dat is, het was meer uit liefdes verdriet, na de one night stand had ik het gevoel dat ik alles weer op de rit had, diegene heeft me nog om een relatie gevraagd maar ik weigerde omdat ik nu niet gelijk alweer een relatie wilde.

paar weken later kreeg ik wat meer contact met een 20 jarige leerling-monteur van mij leerbedrijf, ik werk in de techniek btw, en ik begon hem erg leuk te vinden, en we hadden elkaar nooit buiten werk omgezien, en gelijk op de eerste Date belande we al met elkaar in bed :cold_sweat: ook echt totaal niet de bedoeling geweest, en weer hetzelfde liedje, hij wou ook graag een relatie met me, en ik wou het wel alleen iets hield me tegen dat het nog te vroeg is, en dat begreep hij ook, hij was rond dezelfde tijd weer single als ik.

en daarna ging ik wat voelen voor mijn beste vriend, en daar heb ik alleen mee gezoend, maar hij zag zelf al dat ik er niet aan toe was, omdat ik nog zo erg met mijn ex zat.

iedereen die ik nou heb genoemd zit ook mij ons in de vriendengroep, ik voel me zo schuldig tegenover iedereen en heb het gevoel dat ik alles behalve goed op de rit heb, echt alles wat ik heb gedaan had ik ook gelijk spijt van :flushed:

maar wat de vraag is, is dit normaal als je net een lange relatie achter de rug heb? want voor mijn gevoel alles behalve :dry:

Het is niet hoe iedereen er mee omgaat, maar het is volgens mij wel zo dat als je relatie beëindigd is, dat je de “leegte” probeert op te vullen. Ik vind het wel vrij normaal. Zolang je er zelf tevreden over bent, maakt het niets uit toch? :slightly_smiling_face:

ja zo kun je het inderdaad formuleren wat het eigenlijk is :flushed:

Ik vind het niet normaal.

Ik snap het wel, zie mezelf er ook wel voor aan als het mij zou gebeuren. Maar of het normaal is of niet is eigenlijk niet belangrijk, het gaat erom of jij je er goed bij voelt? Zo ja, doe je ding, zo nee -je beschrijft spijt en schaamte-, is het misschien beter om even niet met jongens bezig te zijn en je op jezelf te richten (kan sowieso nooit kwaad na een relatie). Maar nogmaals, je bent vast niet de enige die dit zo doet, dus ik zou me ook weer niet te veel zorgen maken!

Nou, als jij je niet schuldig of beschaamd zou willen zou ik het niet ‘erg’ vinden. Maar ik lees er wel in dat jij eigenlijk ook niet zo goed weet wat je moet en een leegte probeert te vullen.

Ik herken dit wel van vriendinnen ja.

Even een extreem voorbeeld:

Een vriendin van me was een paar weken na de break up met haar vriend van 3.5 jaar een week alleen thuis. Toen heeft ze seks gehad met 4 verschillende jongens in 1 week :’)

Maar het is niet heel vreemd nee. Maar omdat ik het idee heb dat jij je hier toch niet zo heel goed bij voelt, is het misschien een idee om je even op jezelf te richten :slightly_smiling_face:

Het lijkt erop dat je dus troost hebt gezocht bij die andere jongens. Idunno was geen goed idee… je gaf hun hoop voor niks. Ik zou je even voor een tijdje niet focussen op jongens haha

misschien is het handig om andere jongens te doen, ipv van de jongens van je vriendengroep. dit kan namelijk wel echt voor problemen zorgen

dankjewel voor jullie reactie’s :wink:

Hoezo niet? Sommige mensen hechten niet zoveel waarde aan seks, dus ik denk dat dit helemaal aan haarzelf is met wie ze het doet. Leeftijd maakt hierbij niets uit.

Iedereen heeft een eigen manier om met break-ups om te gaan, er bestaat niet echt één unaniem goede manier. Ik denk wel dat het inderdaad beter is dit niet meer binnen je vriendengroep te doen en je af te gaan vragen wat je nu precies bij die jongens zoekt en waarom.

Als je echt liefdesverdriet hebt van de break-up, dan is het misschien beter van op andere manier mee om te gaan. Misschien schockeert het die jongen wat. Maar als je zo snel seks hebt, lijkt het vooral dat waarna je op zoek bent :slight_smile: Geniet van je fase en laat je niets aan praten… Zou ook niet direct nieuwe relatie starten.

Ja, en ik vind het persoonlijk best vreemd een menig/oordeel te hebben over het seksleven van anderen, dat snapte ik er niet aan :’)

Dit dus. Als 16-jarige al zo snel met twee verschillende mannen seks hebben nadat het uit is. Wtf :’).

holy shit haha

maar ot;

ik snap wel dat je die leegte op wilt vullen zsm door middel van andere jongens, maar dit vind ik niet de beste oplossing. Je hoeft niet altijd ‘‘voorzien’’ te zijn.

Waarom is dat vreemd? Jij hebt toch ook een mening. En TS vroeg erom.

Haha ook mijn reactie. Maar daarom heb ik ook zoiets van ‘ik vind dit niet heel raar’. Maar ik vind het ook zeker geen goede oplossing.