Is dit een goed begin voor een spannend verhaal?

Hoii,
Ik wil graag een spannend verhaal schrijven en ik ben benieuwd of jullie dit een goed begin vinden.

Het is donker en het ruikt naar oude muffe meubels. Voor de zoveelste keer hoor ik de zachte voetstappen boven mijn hoofd, zacht en voorzichtig alsof ik het niet mag horen. Ik probeer iets te roepen maar het tape dat over mijn mond zit laat het alleen maar als een zacht jammerend geluidje klinken. Opeens worden de voetstappen harder. Het lijkt wel alsof er iemand weg rent! Dan hoor ik ze van een trap naar beneden lopen. Iemand opent de deur van de donkere kamer en er schijnt een felle lichtstraal van een zaklantaarn naar binnen. ‘Sanne!’ hoor ik iemand roepen. Ik herken de stem maar ik weet niet meer van wie hij is. Er komt iemand op me afrennen en omhelst me. Dan weet ik het weer. ‘Laura!’ roep ik blij als ze de tape van mijn mond getrokken heeft. ‘Hoe ben je los gekomen? Ik probeer het al de hele tijd maar bij mij zit het touw zo strak!’ vraag ik verward. Laura haalt een zakmes tevoorschijn. ‘En jij zei dat ik mijn zakmes niet overal mee naartoe moest nemen!’ roept ze triomfantelijk. ‘Oké oké, doe maar iets zachter en maak me snel los, dan kunnen we weg hier’. ‘Oké daar gaat ie dan’. Ik voel dat het strakke touw op de grond valt en ik vlieg Laura om haar hals. ‘We moeten weg hier,’ zeg ik zacht. ‘Rustig maar hij is even weg dus we kunnen niet gepakt worden,’ zegt Laura. Samen lopen we door een gang in het grote landhuis. Net als we de grote hal in lopen gaat de deur open en staat er een grote man in de hal. Hij kijkt woest en rent op ons af. Ik vlucht weg en sla een willekeurige gang in. Ik sta even stil en luister of ik hem hoor. Maar dan hoor ik de oorverdovende gil van Laura…

Alvast bedankt!
xx justxaxgirl

Ik denk dat je veel meer spanning kan opbouwen en meer nieuwsgierigheid kan opwekken. Denk na over wat je nu al verteld en wat je nog wil vertellen.

Verder schrijf je erg beschrijvend, persoonlijk houd ik daar niet van maar als dat je schrijfstijl is, is dat prima.

Waarom zeg je:
‘Iemand opent de deur van de donkere kamer en er schijnt een felle lichtstraal van een zaklantaarn naar binnen.’

En niet:
‘De deur gaat open en een felle lichtstraal van een zaklantaarn schijnt in de donkere kamer’ of hoe je deze zin maar ook wil formuleren.
Wat je schrijft is niet fout maar wat ik wil zeggen is dat je je zinnen op heel veel verschillende manieren kan formuleren en daar moet je je bewust van zijn. Wat past bij jou, het verhaal en wat maakt het verhaal goed leesbaar?

Niet slecht, maar ik vind het niet echt spannend. Als er een lichtstraal in de kamer schijnt kan die Sanne niet zien dat het haar vriendin (of wat dan ook) is, dus hoe kan ze dat ineens weten? En als je op de vlucht bent ga je meestal niet even blijkletsen :wink:
Je begint goed, als je zo nog een tijdje doorgaat krijg je het goed spannend.