Is dit catfish?

Hoi,
ik zou het erg fijn vinden als iemand mijn verhaaltje wil lezen en er een eerlijk oordeel en advies over wil geven.
Ik heb een halfjaar geleden een skype account gemaakt met een fake naam maar wel mijn profielfoto. De reden waarom ik een fake naam had gekozen is omdat ik het in het begin niet helemaal vertrouwde. Ik heb met verschillende mensen contact. Met sommige oppervlakkig, met anderen vrij persoonlijk. De mensen met wie ik echt persoonlijk contact heb, weten mijn echte naam. Ik lieg tegen niet qua hoe ik er uit zie nogmaals, ik gebruik mijn eigen foto’s en ik skype met ze dus ik ben geen andere persoon. Toch vroeg ik me af of ik me er schuldig over moet voelen dat ik in eerste instantie niet zomaar mijn echte naam geef aan mensen met wie ik niet echt intensief contact heb.

Nee hoor, lijkt mij juist wel verstandig.

Ik zou me er niet schuldig over voelen, ik vind het zelfs heel verstandig van je om niet zomaar al je gegevens aan vreemden te geven! Je bent die mensen niks verschuldigd!

Ik heb met iets van 6 mensen contact en 2 daarvan weten mijn naam, maar ik zie dan die dingen over catfish en dat maakt me onzeker. Maar iig bedankt voor het reageren :wink:

Ik geef je groot gelijk.
En als je wat langer met iemand contact hebt en je vertrouwd diegene zodat je je echte naam wel verteld zal diegene het ook wel begrijpen.

• Maar met foto’s kan je ook heel gemakkelijk iemand vinden en dus via bijvoorbeeld je facebook ook je echte naam -

Nee, catfish is ook fakefoto’s en dat 2 jaar ofzo volhouden
Wel goed programma btw

Ik zou me er geen zorgen over maken, het is juist wel slim om een andere naam te gebruiken. Je bedriegt toch niemand?

Ik zou het zelf ook doen, niks om je schuldig voor te voelen!

Ja dat gevoel had ik eerst wel dat ik ze bedrieg maargoed dat is niet mijn bedoeling het is puur bescherming

Nouja, je hebt toch wel je eigen foto? Een andere naam vind ik eigenlijk alleen maar verstandig. Hier heeft toch ook iedereen een nickname, om een beetje anoniemer te blijven?

Ja ik heb alleen maar eigen foto’s! geen fake foto’s en zoals ik al zei ze zien me ook echt op skype. En heb je inderdaad gelijk maar ik heb bijv. al echt een paar maanden contact met iemand die in de categorie valt van: ik weet het niet helemaal zeker met jou. Ik heb met die persoon geskypt maar nog steeds niet mijn naam gegeven omdat ik het nog steeds niet helemaal vertrouw.

Alleen maar slim. Absoluut geen bedrog. Ik heb ook altijd een bijnaam op internet. Hebt ooit een jongen ontmoet en toen we elkaar in het echt leerde kennen en wat kregen. Bleek hij mijn echte naam nog helemaal niet te weten xD… Een naam vind ik echt niet een ramp. Als je maar geen fake foto’s gebruikt. Laat dan gewoon geen foto zien. Ik vind dat je het juist hebt aangepakt hoor. Je hoeft je echt niet helemaal bloot te geven op internet.

precies dit

Nee hoor helemaal niet, juist verstandig van je.