is deze scooter te goedkoop?

hajj allemaal. ik krijg voor mn verjaardag als het allemaal goed gaat een scooter.
mn pa is nou niet iemand die daar te veel geld aan wilt uit geven.
nou zag ik zelf een hele sgattige Luuko Retro scooter. op http://www.luuko.nl/scooters/luuko/trend-retroscooter voor maar 699,- euro.
mn pa zegt dan: je kan beter een goede tweedehands nemen, dan zo’n goedkoop ding waar je de kwaliteit niet van weet.

wat moet ik doen? heeft iemand ervaring met deze scooter?

xx alvast bedankt

Up n.n

Je link werkt niet helemaal goed, maar ik weet welke je bedoelt, aangezien ik er zelf ook nog naar heb gekeken (:
Maar ik heb geen idee, up dus.

Geen ervaring.
Wel een beetje tegenstrijdig niet? Hij wil niet te veel geld uitgeven, maar hij vind die scooter te goedkoop? :’)

anyway
ik zou hem niet op internet kopen en gewoon kijken of ze dat merk in een winkel verkopen en daar kijken en info vragen. Dat lijkt mij nog altijd beter dan een tweedehands want daar kan ook vanalles aan de binnenkant mee mis zijn.

Het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Als je een tweedehandse koopt loop je ook de kans dat hij het na 2 maanden begeeft.
Maar goed, ik heb wel ervaring met fietsen haha misschien is dat vergelijkbaar.
Ik had dus indd ook een goedkope nieuwe gekocht. Maar die ging dus ook snel kapot. Banden vervangen etc. toen gingen de spaken eraan etc. etc.
Dus ik denk toch dat je indd beter een degelijke tweedehandse kunt kopen (betrouwbaar merk) dan een goedkope nieuwe. Ik zou hem dan wel bij een winkel kopen zeg maar. Die zorgen dat ze goed in orde zijn voordat ze ze weer verkopen. Als je bijv. op marktplaats koopt weet je nooit wat je in huis haalt.

Haar vader bedoelt dat je voor hetzelfde geld van die goedkope nieuwe. Een tweedehandse degelijke scooter kunt kopen.
Dus dan kost het even veel geld

okejj bedankt

^zoals hierboven. En koop zeker geen scooter van een merk dat niet al te veel voorkomt. Mijn broer heeft dat gedaan en heeft jaren mogen zoeken naar een bepaald onderdeel toen dat kapot was gegaan.

Je vader heeft gelijk.
Bijna al die goedkope retro scooters (dus Santini, Znen, Baotian, AGM noem t maar op) zijn Chinese troep. Ze zijn heel goedkoop ja, maar de kwaliteit is dan ook ruk.
Ze roesten je binnen een paar maanden helemaal kapot, onderdelen gaan er kapot aan en kunnen niet gerepareerd worden omdat de meeste dealers hier in NL niks met die merken te maken willen hebben etc. etc.
Google maar eens op van die goedkope merken en dan kom je genoeg fora tegen met info erover en slechte reviews.
Beter betaal je gewoon iets meer en heb je wat kwaliteit.

Ik denk dat je vader gelijk heeft, hij ziet er ook uit alsof hij uit elkaar valt na 3 drempeltjes.

ik heb ook een goedkope scooter, van 600 euries ofzo
zo’n goedkoop ding uit China die je in een doos krijgt en zelf nog wat in elkaar moet zetten.
En hij doet het goed hoor. Alleen gaat doe toeter soms uit zichzelf aan en doet m’n snelheidsmeter 't niet, maar hij rijdt; en daar gaat het bij mij om, haha XD

kwaliteit

Quälitat.

leuk die scooter zeg.

Een vriendin van mij heeft ene luuko en die doet het hartstikke goed. Btw je hebt 1jaar service aan huis bij je scooter dus ik zou het gewoon doen als je hem echt leuk vind.

Ja binnen een straal van 75 km. En meestal vallen daar ook allerlei dingen buiten. Dus als je het doet zou ik sowieso eerst goed vragen wat daar allemaal ondervalt.
Maar goed ik blijf erbij ik zou voor een tweedehandse gaan van een bekend/betrouwbaar merk. Ook als er iets aan kapot gaat kan het dan makkelijk vervangen worden etc.

-

chinatroep, heel veel scooterzaken weigeren daar servicebeurten aan te geven
omdat ze toch wel kapot blijven gaan en men daar geen verantwoording
voor wil nemen.

En je hebtgeen garantie op bewegende onderdelen zoals je vario of V-Snaar.
Daarbij moet je extra betalen als je hem in elkaar afgeleverd wil hebben,
anders krijg je hem in een doos toegestuurd en mag je hem zelf in elkaar zetten.

Die zijn sleeecht.

Nouja, als je hem nieuw koopt heb je ten minste garantie, als je hem tweedehands koopt niet.