Is deze Chi stijltang echt of nep?

Ik vond deze stijltang op marktplaats, en ik zou hem mogen kopen voor 75 euro. Alleen ben ik niet zo’n topper in het herkennen van nep en echt, en sommigen van jullie wel. Dus was mijn vraag of deze stijltang echt echt is of niet. Want anders zit ik straks thuis met een nepstijltang uit Emmen en ik woon zelf in Zuid-Holland.

http://nl.tinypic.com/r/20kzo1k/3

de afbeelding doet het niet, maar dit is de link: http://nl.tinypic.com/r/20kzo1k/3

en nog even iets, er zit geen bonnetje en garantie meer bij, hij is wel nieuw, voor 75 euro. Kopen of niet?

Je hebt ook stijltangen voor minder geld bij de Kruidvat bijvoorbeeld. Die zullen zeker niet nep zijn…

niet doen… want waarom koopje er een als ze bij de kruitvat ook liggen voor 10 euro daar heb ik de mijne ook vandaan en hij werkt prima en 75 euro voor een merkje naja dat koop ik dus echt nooit…

ik zal het niet doen…

Ja maar ik ben op zoek naar een Chi, omdat dat de beste zijn.

nou ja dan betaal je toch lekker 75 euro voor zoeen ding die het zelfde is als de mijne…

Vraag waar die gekocht is.

Alles ziet er echt uit (de tang, de doos, etc), maar is ie niet al gebruikt?
Ook weet ik - ik had laatst een presentatie van Chi - dat veel buitenlandse bedrijven de tangen EXACT kunnen namaken, maar dan met een hele slechte ‘laag’ op de tang, zodat ie nog steeds niet zo goed is als de echte Chi.

Ik zou het niet doen, en eventjes doorsparen voor een echte, daar heb je suuuperlang plezier van!

Ja ik heb ook een site gevonden waar je de verschillen tussen echt en nep zag. Maar op deze foto kun je dat niet zo goed zien allemaal. De verkoper klinkt wel betrouwbaar in haar zeggen dat hij nieuw is en niet gebruikt. Maar ik ben zo bang dat als ik hem heb dat hij een keer kapot gaat en dan heb ik er dus niks meer aan.

Dan spreekt de oplossing toch voor zich? Wat Monique al zegt, even door sparen en dat heb je een echte. Als ie dan kapot gaat heb je iig garantie.
Nu heb je kans op een neppe, dus geen garantie. Ook kan de laag van de tang niet goed zijn waardoor je haar beschadigt.
Lijkt mij een makkelijke keuze dan

edit:
Trouwens de foto is erg donker! Kan makkelijk een neppe zijn. En natuurlijk klinkt ed verkoopster betrouwbaar, ze kan moeilijk zeggen: Dit is een neppe dus ik bedrieg je. En als ie nieuw is waarom zit er dan geen bon en garantie meer bij? Nee zou het niet doen…

De Chi is wel het beste hoor, ik heb zelf andere stijltangen gehad, en toen ik een Chi kocht merkte ik meteen verschil.

Maar, als ik jou was, zou ik gewoon een nieuwe kopen bij een betrouwbare winkel/site. Dan weet je in ieder geval dat hij echt is en dat hij het goed doet.
En misschien verkoopt deze man of vrouw deze stijltang wel met een andere stekker, een Amerikaane stekker bijvoorbeeld. Dan past hij niet meer in het stopcontact in Nederland.

niet doen, gwn sparen als je zeker wilt zijn. 75 euro voor een chi lijkt een koopje maar als hij nep is heb je die 75 euro gwn verspild.

Uit ervaring zou ik geen stijltang via internet kopen. Een CHI tang is zowiezo beter voor je haar dan een kruidvatstijltang ofzo… 75 euro voor een CHI tang kan haast niet. Ik zou het niet doen. Reken er maar op dat een CHI tang vanaf de 100 euro is!

Woont de verkoopster in de buurt? Anders zou ik even langs gaan en kijken, als ze een echte Chi heeft lijkt me dat ze er ook garantie bewijs van heeft enzo? En als ze niet in de buurt woont zou ik tegen haar zeggen dat je bijvoorbeeld 20 euro naar haar overmaakt, waarna zij de stijltang naar je opstuurt en als hij niet goed is stuur jij hem terug en krijg je je geld terug. En als hij wel goed is maak je de rest over.

Of zoals Monique al zei, spaar even door…

Ik wil ook een Chi stijltang T-T Ik vind deze er wel een beetje nep uitzien, want dat laagje aan de achterkant is zo bollig zeg maar.

Ohja en 75 euro is wel héél goedkoop voor een Chi stijltang :expressionless: of is het al gebruikt?

-.-

ik ben ook van plan een chi tang te gaan kopen.
Ik wil de chi nano, maar ik heb gemerkt dat er twee versies zijn.
op de site van farouk ;http://www.farouk.com/ kan je zien dat de chi nano tang er anders uitziet dan wat ik op de meeste sites zie.

http://www.chiretail.com/images/products/tools/irons/nano-digi.png

dat is de foto van de site van farouk en chi.
en deze andere is de andere versie van de chi nano.

http://www.haarshop.nl/media/l/l_h634019344304328750.jpg

Ik zou graag weten waarom er een verschil zit tussen die twee stijltangen.

de eerste 2 stijltangen zijn de echte chi nanos van chi. en komen in die 2 versies.
de tweede foto is de stijltang die ik op veel sites aangeboden zie als de echte chi tang.
Ik heb een vriendin die de chi tang heeft van de tweede foto (onderste) en door de hitte is de stijltang een beetje verkleurd. het is een beetje geelachtig aan de zijkant geworden.

Weet iemand meer over?
heb wel gehoord dat er veel imitaties op de markt zijn., dus ben een beetje aan het onderzoeken waar ik de echte chi nano tang kan kopen. kan iemand mij ermee helpen?

zelf is mijn haar heel gekruld en vind ik t fijn om mn haar te stylen,dus kocht ik ereen van REMINGTON voor 80 euro bij de wehkamp je kan m retourneren en je hebt 3/5 jaar garantie, als ik jou was zou ik t niet doen of je koopt een echt CHI bij een CHI shop of je doet t niet dit is te link en zelf heb je je twijfels en dat voor 75 euro,

en die van de kruidvat zijn wel goedkoop maar als je van dat gekrulde beetje kroes haar hebt is het troep.

succes

Heb je ook enig idee waar uit Emmen die stijltang wegkomt? Want ik woon in Emmen, misschien dat ik de plek/persoon whatever ken? :stuck_out_tongue: