Is dat fout?

Als een jongen een vriendin heeft, en hij met een ander meisje wilt afspreken?

Dat is dus bij mij het geval. Ik ken sinds kort een hele leuke jongen, maar hij heeft een vriendin.
Hij smst mij om af te spreken. En hij smst dingen dat ik denk, uhmm kerel, je hebt toch een vriendin?
Maar nou denk ik; Gaat hem het alleen maar om ‘dat ene’ wat ie bij mij kan. (want ik ben natuurlijk ‘nieuwer’ als zijn vriendin, en dat is natuurijk allemaal spannender en leuker voor hem) Of wilt hij echt wat van me?
Ik weet dat het ondertussen al heel lang aan is met zijn vriendin, en het is zo’n type jongen die na een paar maandjes al snel weer wat nieuws wilt. En bij hem kan je ook niet verwachten dat als je met hem afspreekt, dat er niks gebeurt.

Ik hoor het graag!
:slightly_smiling_face:

Dat is niet per definitie fout.

-

@ bananenboom

nouja, niet als hij het van te voren even netjes zegt, toch?

Ja dat lijkt mij dus ook dat het kwetsend zal zijn voor zijn vriendin.
Maar aan de ene kant voel ik me dan ook wel gebruikt, hij heeft een vriendin, en hij wilt met mij verder. Zal ik dan alleen daar goed voor zijn?

Dan is het inderdaad oké.
Maar als hij het achter z’n vriendin haar rug doet…

Sjow, dus je bent wel van plan af te spreken terwijl je WEET dat hij verder wilt gaan? NIET doen, want JA, je bent alleen daar goed voor… Dat heb ik ook ns gehad en voelt heel kut gelijk als je zn kamer uit loopt. En voor zn vriendin die het waarsch niet eens weet is t gewoon echt n stab in her back… Voor jou vast vele andere meisjes die wel afspreken, maar verlaag je niet naar dat niveau als je weet dat het niet vriendschappelijk afspreken is (wat al duidelijk wordt door de smsjes)…

Het zal kwetsend zijn voor haar idd, en je moet zelf maar bekijken wat jij ervan vind…

Fout inderdaad, heb ik ook al gehad met een jongen. Hij deed echt superlief en hij zij mij dat hij z’n vriendin ging dumpen voor mij. Maar hoor ik ineens van een meisje op school dat hij dat tegen haar ook zei. Dus ik weet het niet hoor… (:

Ik vind het niet kunnen… Ik zou me echt gekwetst en klote voelen als ik die vriendin was van hem en al helemaal als je haar ook kent. En dat wat je zei: ‘En bij hem kan je ook niet verwachten dat als je met hem afspreekt, dat er niks gebeurt.’ Dat ligt volkomen aan jouzelf. Dus je kan het zo bont maken als je zelf wilt… maar denk aan dat meisje, want hoe zou jij je voelen als je in haar schoenen stond? Wat in hun relatie gebeurd, sta jij volkomen buiten… en dan heb ik het over dat hij snel iets nieuws wil. Maarja, ik zou het niet doen… maar ja wie ben ik :grin:

Niet doen, dat is gewoon laag :’)

Ik zeg ook niet dat ik verder wilt gaan dan zoenen met hem. Want hij heeft tenslotte idd een vriendin.
Maar stiekem ben ik wel benieuwd al spreek ik met hem af, en hij is helemaal into me, of hij dan zn vriendin gaat dumpen? Want dat vind ik ook dat ie dat niet kan maken!

Ik vind dat jij gewoon laat gebruiken als je met hem af gaat spreken…

heb ik ook gehad. hij zal wel steeds iets nieuws willen ofzo…
ik zou t alleen doen als je je er echt goed bij voelt en zeker weet dat je niet verliefd gaat worden ofzo (want ik bedoel tis niet wederzijds toch?)
maarja, sowieso is het wel verkeerd tegenover zijn vriendin…
ach wat. ik kan je niet helpen. sorry.

Als ik jou was zou ik niet met hem afspreken, je zei zelf al dat er waarschijnlijk wat gaat gebeuren als jullie wat afspreken. Ik vindt niet dat je dat kan maken tegenover zijn vriendin en ook niet tegenover jezelf. Zelfs niet als het alleen maar zoenen is.

Ik denk dat als hij zo’n soort type jongen is dat je maar beter niet meer op een ‘romantische’ manier met hem om kan gaan.

Als het gewoon puur vriendschappelijk zou zijn is het niet fout.
Maar aangezien jij nu al denkt dat er zulke dingen gebeuren, ja dan is het wel fout! Hij heeft een vriendin allang, en dan zou hij dus vreemdgaan met jou.

Ik zou dus niet met hem afspreken en ook gewoon tegen hem zeggen waarom en ik denk dt je toch dan beter voor die relatie met het meisje het contact met hem kunt verbreken + ik denk dat jij niet het enige meisje zult zijn ben ik bang…

Als het niks te betekenen heeft dan kan het wel, maar als hij ‘dingen’ wilt, zou ik me er buiten laten. Denk niet dat die vriendin het zo leuk zal vinden. En als hij je echt wilt maakt hij het wel eerst uit met z’n vriendin voordat hij met jou gaat afspreken, lijkt mij.

WTF?!
Ben je niet goed ofzo? Dat is al ver genoeg… :thinking:
Laat hem gewoon met rust. Als hij al wil zoenen is het al enorm fout.

Ik heb ook een goede vriend met vriendin, waarmee ik af en toe afspreek maar als hij zulke dingen van plan zou zijn, zou ik mijn gezicht daar niet tonen hoor. Dus het hoeft per definitie niet fout te zijn maar in jouw omstandigheden is dat het wel.

Ik zat in een soortgelijke situatie, al was het bij ons in eerste instantie puur vriendschappelijk.
Hij heeft me vervolgens op de eerste date meerdere malen (echt 10x ofzo) proberen te zoenen, terwijl ik hem constant wegduwde onder het mom van ‘je hebt een vriendin’.
Maargoed, ik voelde me wel aangetrokken tot hem, dus de 11e keer heb ik hem niet weggeduwd en teruggezoend.
Is dat dan fout van mij? Ik vind van niet.

Bij jou wéét je wat voor intenties hij heeft, dan is het wel degelijk fout.