Is argan olie beter dan kokos olie, en waarom?

Vorige week liep ik in de turkse supermarkt en ik zag een fles argan olie staan, nu heb ik gehoord dat dit goed voor mijn haar is. Is het veel beter dan kokos olie (die gebruik ik nu?)
en wat is er beter aan P:
alvast bedankt voor de antwoord

Kokosolie dringt geheel in het haar, arganolie niet, en heeft dan vergeleken met arganolie een betere werking op het haar. Maar dat betekent niet dat arganolie flut is vergeleken met kokosolie. Het verschilt per persoon en haartype hoe het uitpakt.

Ik heb snel vet haar aan de bovenkant van mijn hoofd, en heel erg droog haar in mijn punten. Als ik jou bericht lees, zeker het beste bij kokos olie blijven, of niet?

Arganolie schijnt wel heel goed te zijn, maar ik weet niet dat het nou beter is dan kokosolie.

Sowieso als je het meeste effect wil hebben van Arganolie moet je pure olie hebben. Die is meestal echt heel duur (Denk aan 100ml voor minstens 20 euro). Ik dacht wel dat met pluizend haar arganolie beter zou zijn. Persoonlijk nooit geprobeerd. Kokosolie is wat vriendelijker voor mijn portemonnee en zo snel gaan die potten niet :stuck_out_tongue:

Olijfolie doet het ook erg goed, heb het voor een paar dagen zelf uitgebreid in mijn haar gedaan als test en het haar voelde de dag erna heel zacht aan en liet zich veel beter uitkammen. Zal de kokosolie nog eens in de herkansing doen.

Beide producten voelen heel vettig aan en laten zich zonder zeep niet van je handen afwassen, ook je haar moet je ha zo’n behandeling 2 keer uitwassen om alles eruit te krijgen.

Je kan ze ook mengen he. Neem je wat kokosolie en een paar drupjes arganolie

Klinkt heel interessant, maar helaas ben ik niet zo’n goede alchemiste. :hammer:

Kokosvet moet je smelten, arganolie is al vloeibaar. Hoe ga je dit mengen tot een brouwsel? :flushed:

Kokosolie ff laten smelten in de magnetron en dan wat arganolie erbij!

Dat ik hier niet eerder aan dacht :woman_facepalming:

Maar je moet het na het opwarmen wel meteen in je haren doen om te voorkomen dat het kokosvet niet gaat stollen vanwege dat het weer afkoelt.

Als het weer stolt kan je het altijd weer opwarmen :stuck_out_tongue: Maar als je niet wil dat je kokosolie weer stolt kan je het ook kloppen. Dan wordt het crème achtig en stolt het minder snel. Hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=184558peh_U