Is 10 dagen radiostilte lang genoeg?

Lieve Girlsceners,

8 november is mijn relatie van iets langer dan 11 maanden uitgegaan. Daarvoor hebben we al een jaar gedate en ik ken hem dus al ruim twee jaar heel goed. Het uitgaan kwam eigenlijk vooral doordat het op het moment ontzettend slecht met mij gaat.
Ik was en ben helemaal kapot van de breuk. We hadden afgesproken elkaar tot de 28e met rust te laten (onze jubileumdag). Ik heb me hier niet aangehouden. Ik heb hem wel meerdere dagen met rust gelaten, maar toch steeds weer gebeld/gesmst.
Gisteren belde ik met hem, het was eigenlijk best een gezellig gesprek, maar hij zei hierin ook dat hij niet zijn gevoel de ruimte kan geven als hij me toch iedere twee dagen spreekt.
Nu heb ik met mijn domme hoofd hem vandaag weer proberen te bellen en hem gesmst. Ik heb zelfs gevraagd of ik vanavond bij hem kon komen slapen.
Echt een stomme wanhoopsactie. Ik mis hem zo ontzettend…

Nu heb ik mijn gesprekken met hem gewist en ook zijn nummer, ik ken zijn nummer namelijk niet precies uit mijn hoofd, dus nu kan ik niet zomaar in de verleiding komen om hem toch maar te gaan smsen/bellen. Dan moet ik echt op zoek naar zijn nummer.

Maar goed, wat denken jullie, is 10 dagen radiostilte lang genoeg om hem nog echt ruimte te geven?
Hem nu weer lastigvallen om het contactmoment uit te stellen leek me ook niet zo handig om te doen. Hij raakt natuurlijk elke keer geïrriteerder als ik iets laat weten, omdat hij duidelijk heeft gezegd dat hij ruimte nodig heeft en die geef ik hem op deze manier niet.
Ik wil heel graag dat het goedkomt, en als wat langere tijd radiostilte die kans vergroot, heb ik dat er graag voor over.

Wat denken jullie ervan?

Ik zou het niet vragen, maar laat het de 28ste van hem uit komen. Of het genoeg is? Dat kunnen wij nooit weten. Ieder persoon is anders en zal op een ander moment er weer klaar voor zijn om contact te hebben. 10 dagen is in mijn ogen vrij weinig om de breuk een plek te geven, maar misschien genoeg voor hem.

Daarom zou ik als ik jou was ook niet zelf contact opnemen 28 november, maar wacht tot hij het doet.

Bel hem niet. Ook niet over tien dagen. Laat hem jou eens missen in plaats van achter hem aan te rennen. Ik snap dat je hem mist en alles en dat je hem wilt spreken, maar hem contacteren gaat averechts werken, je verstikt hem alleen maar. Geef hem de ruimte om na te denken en als hij jou echt mist, komt hij vanzelf naar je toe, maar ga hem niet claimen. Richt je voor nu op iets anders, laat je telefoon eens beneden liggen als je boven bent en ga aan de slag met andere dingen die je leuk vindt.

Ik denk zelf dat 10 dagen best wel kort is voor hem om uit te zoeken wat hij wilt. Het is voor hem in ieder geval duidelijk wat jij wil en het enige wat je nu kunt doen is hem de tijd geven om zelf duidelijk te krijgen of hij jou ook mist. Dus net zoals hierboven wordt gezegd denk ik dat je het contact vanaf nu beter van hem uit kunt laten komen, ook na de datum die jullie eigenlijk hadden afgesproken, want die heb je zelf dus ook al best vaak geschonden.

Niet achteraan gaan, laat hém bellen. Als hij dat niet binnen een bepaalde tijd doet: ga verder met je leven. Beoefen leuke hobby’s, ga op reis of doe een cursus.

Waarom nog achter iemand aanlopen die geïrriteerd is, omdat jij graag met hem wil spreken?

Gewoon wachten tot hij je benadert, dan weet je dat hij genoeg tijd en ruimte heeft gehad. Dan ziet hij ook dat jij verder gaat, als hij eraan toe is zal hij je echt wel bellen. Doet hij dat niet dan weet je waar je aan toe bent.
Stel het duurt voor jouw gevoel te lang, je gaat hem weer bellen en hij is er nog niet aan toe. Dan ben je weer terug bij af en heeft hij weer ruimte nodig. Gewoon wachten het komt goed ! :wink:

Waarom is het uitgegaan?

Even voor de duidelijkheid: we moeten sowieso nog afspreken om eigendommen uit te wisselen. Ik ga hem hoe dan ook nog zien.

^

Niets meer aan toe te voegen.

Edit mod: onnodige reactie

Twee maanden geleden is mijn relatie ook beëindigd en wij hebben afgesproken geen contact meer te hebben. Hoe moeilijk dat ook is. Het beeld dat je in jouw hoofd heb gecreëerd is volledig kapot geslagen, en ja, dat doet vreselijk veel pijn.

Als ik je een advies mag geven: zodra je de drang voelt hem te appen, bellen of wat dan ook, praat er met vrienden over. Wat mij geholpen heeft is in mijn telefoon notities maken met alles wat ik zou willen zeggen, maar gewoon niet meer gaat. Ik merkt(e) dat dit mij erg veel heeft geholpen en zorgt ook voor rust in mijn hoofd.

Sterkte, het is een vreselijke pijn, maar je komt er doorheen. Vallen en opstaan dat hoort erbij.

En als ik je nog een tip mag geven: ga niet op hoop leven. Je relatie is echt beschadigd op dit moment en hoop doet leven, maar hoop zal je ook alleen maar teleurstellen. Ga niet ervan uit dat het goed komt. Dat deed ik ook lange tijd en daardoor was de klap alleen maar heftiger toen het niet gebeurde.

Oud topic, slotje