Irriteer me aan mn vriend

Heey,
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik met m’n vriend whatsapp om af te spreken dat ik me gewoon mateloos irriteer. Het lijkt alsof hij geen moeite wil doen, of geen tijd vrij maakt voor me. In het begin van onze relatie als ik vroeg of hij wat wilde doen, kwam ie bij wijze van spreken meteen aanbellen. Nu is het elke keer ‘ik zeg wel als je kan komen’. En dat is soms pas na drie uur.
Maar hij is gewoon zó droog via whatsapp, ik kan gewoon niet inschatten hoe hij zou klinken als hij het zou zeggen. Daardoor klinkt in mijn hoofd alles bot en kortaf. Daardoor krijg ik dus steeds het idee dat ik hem ergens bij stoor.
Hierdoor krijg ik ook af en toe de neiging om het uit te maken, gewoon omdat ik op die momenten kan janken. Maar het meest frustrerende is dan ook: als ik hem dan zie dan geeft hij me een knuffel en dan vergeet ik ook direct het idee om het uit te maken. Als ik hem dus zo zie, bedoelt hij het allemaal niet zo bot. Maar ik blijf me gewoon rot voelen. Weet iemand wat ik kan doen? =(

Praten met hem.

Niet meer via whatsapp je moet bellen dat is veel beter.

Waarover? Aan zijn reacties te zien beeld ik het me namelijk toch in.
En bedoelt hij het allemaal niet zo.

Ja, oké. Maar meestal vraag ik het toch even tussendoor. Als ik naar huis fiets of rijd ergens vandaan, en dan kan ik moeilijk bellen…
Want dat leek me opzich ook wel wat, maar dat kan lang niet altijd.

-

Zo veel zie ik hem niet. (Tenminste, dat vind ik dan.) Mijn ouders zijn al gescheiden + school + het feit dat hij in het weekend vaak met de verbouwing in huis helpt… Door de weeks zie ik hem al niet (hij moet nu nog werken, dus het feit dat ik vakantie heb werkt niet echt mee) en dan zie ik hem dus soms in het weekend op alleen de avonden…

-

Gewoon bepaalde afspraken maken. Als hij merkt dat jij je rot voelt, wilt hij vast toch wel iets veranderen? Spreek bijvoorbeeld een exacte tijd af, dan zit jij niet misschien om 12 uur al klaar terwijl hij pas om 3 uur er is. Hoe lang ben je trouwens al samen?

Ik heb hem net gevraagd of we zondag (dan zie ik hem pas weer) even kunnen praten. En dat vond ie goed. Ik ga hoe dan ook janken.
Ik weet niet eens hoe ik het moet brengen, maar oke. Heb nog anderhalve dag om erover na te denken. En voor de tijd nog uiteten met zijn hele familie en dan proberen daar niet aan te denken dus n_n Wordt nog wat :\

Hij merkt dat volgens mij niet.
En altijd als ik vraag hoe lang het ongeveer zal duren zegt ie vaak: ‘Ja dat weet ik nog niet’. En dan vraag ik of hij over minuten of over uren spreekt. ‘Laat ik zeggen: Ik ben niet over een kwartiertje klaar.’ Ja hallelujah, dan kan hij nog een half uur of een halve dag bedoelen -.-

We zijn nu 4,5 maand samen. :’) Niet goed dat dit nu al ontstaat dus xD

Aaaah dat is zo irritant! Maar maak je niet te veel zorgen hoor! Je zegt zelf dat hij het waarschijnlijk zelf niet door heeft, dit betekent dat hij dus niet droog tegen je wilt doen. Ik denk dat als je er gewoon over praat er geen problemen zijn! Het is altijd wel in relaties dat je het niet eens bent met elkaar, dan moet je gewoon een middenweg vinden. Dit kan na 4 maanden komen, maar ook pas na 2.5 jaar! Dus niet te veel druk maken hoorQ!!

Nee, maar sowieso ik denk ook niet dat hij zo over moet komen zoals hij op mij doet. Maar ik heb gewoon elke keer het idee en dan word ik gewoon automatisch chagrijnig. Dan kan ik wel denken ‘Ach hij bedoelt het niet zo’, maar dat heeft weinig invloed op mijn humeur xd
Maar hoe moet ik hier over praten? Wat moet ik zeggen. Ik kan moeilijk zeggen dat hij iets enthousiaster mag gaan typen, …

Heel simpel, het er gewoon met hem over hebben.

Ik heb dat soms ook met mijn vriend hoor! maar ik kan eerlijk gezegd wel alles tegen hem zeggen. Maar als hij zo droog praat op whatsapp dan zeg ik gewoon: schat ik wil niet lullig doen, maar je komt echt heel droog over en daar wordt ik verdrietig van, doe eens wat vrolijker!
Dan vat hij het ook niet verkeerd op. Daarnaast is er geen ‘foute’ manier waarop jij het zegt, als je geen grove woorden gebruikt. Het is jouw gevoel/mening, daar kan je niks aan veranderen!

Maar wát moet ik zeggen? Hij kan niks aan mn gevoelens veranderen.
Ik kan hooguit vragen of mijn vermoedens kloppen…

'Schat, ik voel me de laatste tijd best rot omdat je voor mijn gevoel vaak droog reageert. Ik denk niet dat je dit expres doet, maar dit maakt me wel onzeker … ’
iets in die richting?
Hier zou je vriend écht niet boos om worden

[b]misschien heeft hij een rottijd?
2. praat met hem in het echt, bijv. als jullie wat aan het drinken zijn in een restaurantje ofzo?
3. bel als je wilt afspreken.
4.stel voor om omstebeurt een ‘date/afspraakje’ te regelen. 1e keer begin jij, jij neemt hem bijv. mee naar de bioscoop.
2e keer is hij aan de beurt,

hopelijk heb je er wat aan.
x Greetz[/b]

Ja maar ik moet ook iets hebben om te vragen… Want mijn vriend is namelijk zo subtiel zijn om te reageren met: ‘ja?’ xD

@xyolotweet… Ik ga zondag met hem naar zn kamer (denk ik, hoop ik). Want ik zit er echt niet op te wachten dat ik in het openbaar begin te huilen. Andere mensen hoeven het ook niet te weten ofzo…