Irritatie

Hee meiden,
Ik zit met iets…
Laatste tijd gaat t niet zo lekker met mn vriend. Hij had examens en veel stress, nu kreeg ik die helemaal over me heen. Okee, de stress begrijp ik, maar dan hoeft hij toch zich niet zo te gedragen tegenover mij?
Ik ben gewoon eerlijk tegen hem geweest. Alleen een tijdje erna kwam hij uit t niets met allemaal beweringen die hij had gehoord over mij. Allemaal niet waar! het ergste is nog dat hij deze verhalen geloofde en mij niet…
Na deze ruzie hadden we t wel uitgepraat alleen als ik eerlijk ben, ben ik er nog niet helemaal overheen (de ruzie). Ik heb nu echt irritaties bij dingen die hij doet en zegt… Wat moet ik doen?!
Ik weet niet hoe ik me moet gedragen tegenover hem wanneer ik die irritaties heb. want hij snap mij gewoon echt niet…

Help?

XXX

Nog eens een goed gesprek hebben, denk ik.

Irritaties komen vaak voort uit opgekropte woede. Die moet je dus nog uiten = nog een keer praten met hem, lijkt me dan.

Je irritaties opzij zetten of er over praten.
Ik heb ook wel eens flinke irritaties bij mijn vriendje. Vooral in tijden van stress of als hij weer eens vervelend/niets begrijpend doet.
Door het te delen hou ik het scherp en kan ik eraan werken.

Jij was toch degene die een vriend had en met andere jongens bezig was??
Ik heb heel sterk het vermoeder dat die ‘beweringen’ over jou, wel waar zijn… en dat jouw vriend ze terecht geloofd.

Je moet eens eerlijk zijn, ook tegen jezelf. dat is ook de reden dat je nu nog met die ruzie zit.