Irritatie!

Hallo mensen!

Ik erger me heel vaak aan hoe slecht sommige meiden hier standaardnederlands spreken.
Dat zou eigenlijk niet moeten!
Weet je, er bestaan landen waar ze innig vasthouden aan hun cultuur, omdat ze daar zo trots op zijn. Dat zijn landen waar elke dag de vlag buitenhangt. Hier is Nederland is dat verboden!
Waarom is het verboden om onze trots voor de Nederlandse cultuur te uiten?
De Nederlandse cultuur heeft ook met de taal te maken. Als ik zo alle reacties lees op het forum verbaast het me echt. Waarom kan bijna niemand hier goed Nederlands!?
Ook op websites zie ik vaak veel spelfouten. Dat is toch niet te geloven? Het is je visitekaartje! Als volwassene hóór je goed NL te praten!

Zo zijn er veel mensen die zeggen:
Ik ben groter als jou
Dat is toch niet goed!!
Het is ook niet
Ik ben groter dan jou!
Het is namelijk:
Ik ben groter dan jij!

Maak het maar eens langer!
Ik ben groter dan jij bent.

Helemaal het toppunt van domheid is:
Ik ben slimmer als jou.

Hoor ik zovaak mensen zeggen!

Nu zal ik vast allemaal reacties krijgen als:
‘Zeur niet zo. Bemoei je met je eigen zaken.’
‘Wat kan mij het boeien of ik goed Nederlands schrijf?’
‘Oh, ik let er eigenlijk niet zo op.’
‘Nou, dan ga je toch lekker weg van girlscene?’

Ik hoop echt dat jullie nu zien dat het raar is. Het zou erg jammer zijn als ik dat soort reacties zou krijgen.
Ik hoop echt dat er andere mensen op girlscene zijn die dit ook inzien.
Wat vinden jullie er nou van?

Oh ja, graag alleen antwoorden als je géén rotopmerking te zeggen hebt.

Ik erger me aan ‘als mij’ en ‘dan mij’ (en spijtig genoeg niet alleen op girlscene)
of ‘s’ inplaatsvan ‘z’ typen.

Jammer genoeg irriteren alle meisjes hier zich wel aan iets, of het nou om taalgebruik of om modeblogs is, zeur gewoon eens niet zo.

Wil je nou zeggen dat jij met je 13 jaartjes perfect Nederlands praat?

Ik weet niet beters dan dat ik ‘dan mij’ of ‘als mij’ zeg zoals ik denk dat het is, ik weet eigenlijk ook niet hoe het moet. Maar dat is meer luiheid van mezelf uit. Iedereen in mijn omgeving zegt dat verkeerd dus ik erger me er niet aan.

Je kan je er wel aan irriteren maar daar schiet je niks mee op, net of iemand nu denkt: ‘Hey! Ik zeg/typ dat verkeerd, laat ik dat in het vervolg anders doen…’

Je doet het trouwens zelf ook fout, ‘hun’ is geen woord. Het is ‘zij’. :slightly_smiling_face:

Hier is toch pas in een ander topic ook een discussie over geweest?
het onzin topic “dt fouten”
Maar ik ben het met je eens,
ik verbeter ook altijd iedereen die het fout doet :slightly_smiling_face:

ik probeer zo goed mogelijk als en dan uit elkaar te halen,
maar dat ik het fout doe komt vooral omdat ik in twente woon,
en in het dialect zeg je altijd als waar eigenlijk dan moet staan.
dus dat is erg verwarrend, omdat ik mijn hele leven het al fout hoor.
(mijn ouders praten trouwens niet ‘plat’ tegen mij, en ikzelf kan het ook niet zo goed. maar toch, heel veel mensen hier praten ‘plat’)

~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=IELS link=topic=125240.msg3683866#msg3683866 date=1243957308]
Wil je nou zeggen dat jij met je 13 jaartjes perfect Nederlands praat?

Ik weet niet beters dan dat ik ‘dan mij’ of ‘als mij’ zeg zoals ik denk dat het is, ik weet eigenlijk ook niet hoe het moet. Maar dat is meer luiheid van mezelf uit. Iedereen in mijn omgeving zegt dat verkeerd dus ik erger me er niet aan.

Je kan je er wel aan irriteren maar daar schiet je niks mee op, net of iemand nu denkt: ‘Hey! Ik zeg/typ dat verkeerd, laat ik dat in het vervolg anders doen…’

Je doet het trouwens zelf ook fout, ‘hun’ is geen woord. Het is ‘zij’. :)~~~~~~~~~~~~~~~~[quote]

Ik doe helemaal niks fout.
Als in ‘hun cultuur’ bedoel je?
Dat is een bezittelijk voornaamwoord, dus dat hoort ‘hun’ te zijn.

En ja, ik wil zeggen dat ik met mijn 13 jaartjes heel goed Nederlands praat, in ieder geval meer dan de meeste andere mensen.

heel veel mensen vinden het irritant als ze je verbeteren,
maar ik vind het juist fijn dat mensen dat doen. zo leer je het namelijk veel eerder goed te doen.

Wat ik trouwens wel vind, is dat je heel verwijtend overkomt. (‘Ik erger me aan jullie taal’)

Yeah aanhang :bowing_man:

Ja sorry, dat zal ik even veranderen

Ja dat denk ik door dit soort topics wel -.-

Maargoed, zelf erger ik me meer aan deze schrijfstijl
‘Haaiiii SchatJuh, wAs lEuK vAndAaG JWZ, BaAHaAAiii’

En ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik me eraan erger, maar stiekem maak ik ook veel grammaticale fouten, dus dat zou hyprocriet zijn.

~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Cthesun link=topic=125240.msg3683804#msg3683804 date=1243956815]
Chips sorry! Onzinnige post

En ja, ik wil zeggen dat ik [s]met mijn 13 jaartjes [/s]heel goed Nederlands praat, in ieder geval meer dan de meeste andere mensen.

Dat vind ik dan echt vreselijk knap van je, maar wat wil je er aan doen? Mensen verplichten beter ABN te leren, alsof dat lukt en je daar iets mee opschiet. Let nou gewoon niet op alle kleine dingen en kap met zeiken, je hebt vast wel wat beters te doen.

niet iedereen is hier volwassen.
er zitten hier ook 12-jarige kinderen, en die kunnen niet altijd ABN.
maar, ik ben het wel een beetje met je eens.

volgens mij vroeg ik toch echt om alleen te antwoorden als het geen nare opmerkingen waren…

ik erger (nee, je kunt je niet ergens aan irriteren) me ook altijd aan die spelfouten.

wij houden van purisme

Ja, sorry. Je hebt gelijk. Zo ver was ik niet gekomen met lezen. Na de eerste paar zinnen stopte ik eigenlijk al omdat ik het een nutteloos topic vind.

Jij maakt zelf ook nare opmerkingen met je: ‘Helemaal het toppunt van domheid is: Ik ben slimmer als jou.’
Ik vind het het toppunt van domheid als je hier een serieus topic van wilt maken, wat wil je daarmee bereiken??
Ik vind het niet gek dat je nare reacties krijgt, je vraagt er zelf om door zo uit de hoogte te doen. (En die irritante uitroeptekens, waar is dat voor nodig?!)

Geeft niet hoor :slightly_smiling_face:
Zand erover?
XD