Irritatie rondom mond

Ik heb al een paar maanden een soort van irritatie rondom mijn mond en ik weet niet wat het is en wat ik ertegen moet doen.
Het begon met een gescheurde mondhoek die niet heelde, nu is het rondom mijn mond rood en schraal. Het jeukt en soms doet het weer pijn. Ik heb meerdere zalfjes geprobeerd maar niks helpt.
Hebben jullie hier verstand van?

Hmm liplik eczeem misschien?

Ik zou eerlijk gezegd naar de dokter gaan.
Als je niet precies weet wat het is, en je gebruikt allemaal zalfjes, kan het ook erger worden.

Denk dat ik weet wat je bedoelt. Misschien clownseczeem? En anders, wat helpt bij gescheurde mondhoeken… is Echinaforce Lippenbalsem en/of Echinaforce creme van Dr.Vogel.

Dit heeft mij heel erg geholpen toen ik echt weken lang last had van een gescheurde mondhoek die steeds terug kwam.

Ik raad het je echt aan!

gebruik Boots essentials Lipsalve strawberry,
deze helpt ! want ik had ook irritatie rond me lippen :flushed:

Ik had dat een keer rond m’n ogen. Het was helemaal schraal en verschikelijk lelijk en irritant. Ik heb gelijk een hydratereden oogcreme gehaalt en het ziet er weer helemaal gezond uit. Zelfs beter dan ze ooit waren! Misschien bestaat er ook een hydraterede zalfje voor rondom je mond?
Probeer je huid niet te wassen met allemaal speciale zepen ofzo , gebruik gewoon lauw water. Probeer ook zeker geen make-up op te doen om het verbergen wat zo wordt het erger. Heb je al een zalfje gebruikt dat niet vettig was? Dat helpt namelijk beter.
Meer kan ik je niet helpen , suc6

xx