Irritatie na scheren?

Heeey,

ik scheer m’n benen al een jaartje, maar een paar maanden geleden kreeg ik wat irritatie.

Na het scheren kreeg ik allemaal rode vlekjes/stipjes. Ik denk dat ze op de plek waar de haartjes zaten. Daarna scheerden ik me nog een paar keer maar ik merkte dat het niet weg ging dus ik stopte even met scheren. Het rode was weg dus ik dacht dat het wel weer kon.

Maar nu heb ik dus een soort van hele kleine bobbeltjes/het is ook donkerder op die plekken.

Hoe kan ik het weg krijgen/voorkomen/ en hoe komt het eigenlijk? doe ik iets verkeerds?

Misschien gaan scrubben?

Ik heb het ook sinds een tijdje, terwijl ik echt al jaren m’n benen scheer. Heel irritant, het gaat dan helemaal jeuken en er komen rode bobbeltjes. Als ik er daarna iets van bodylotion op smeer verzacht het wel een beetje. Upje voor dit topic.

Ik heb het sinds kort ook, ik denk dat het beste is om na het scheren bodylotion op te doen ?!
Ik laat ze nu maar even rusten een paar weekjes haha :stuck_out_tongue:

Ik heb er ook veel last van… Maar ik ben gewoon te lui om na het scheren ook nog eens alles in te gaan smeren en weet ik het. :’)

Scrubben!

ja, ik heb t ook. nog steeds trouwens:(
volgens mij komt het omdat je haarzakjes ontsteken, doordat je(ik tenminste;p) tegen de haargroeirichting in scheert…
wnt als ik t oude scheerapparaat van mn vader gebruik heb ik het niet.
ik vind het wel lelijk, maar ik denk dat de enige oplossing een epilady of miss een ladyshave is ofzo…