Irritatie na epileren met touw?

Gisteren heeft een goeie vriendin van me, mijn wenkbrauwen, en mijn … bovenlip gepileert met touw, en nu jeukt het steeds lijkt wel… en er komen rode bultjes,
weet misschien iemand wat dit is?

Ik zou het niet weten, maar mischien beetje bodylotion op doen tegen het jeuken? Verkoelt het een beetje.

Ik kreeg er pukkeltjes van boven mijn wenkbrauw! Misschien moet je er een beetje talkpoeder op doen

geen idee, upje :’)

ik zou er niet zo snel iets op smeren, zoals bodylotion ofzo, je huid is al geirriteerd, wil je dan niet erger maken. Wat je wel kan doen is even een ijsblokje tegen de geirriteerde plekken in je gezicht houden om het wat af te doen koelen en kalmeren. Je rolt het best wel eerst in een zakdoek, ofzo.

ik smeer als ik bultjes krijg niveau creme uit zo’n blauw blik.
en anders kan je ook van die babycreme gebruiken als je die in huis hebt, die is voor een gevoelige huid.

ik doe na het epileren van mijn wenkbrauwen er parfum op… daar zit alcohol in en alcohol voorkomt het krijgen van bultjes de volgende dag. Prikt wel een beetje maarja wie mooi wilt zijn… : )

met touw? ;o

ik zou even het even verkoelen met een ijsklontje (in een washandje oid) en daarna wat pure alcohol overheen halen

niet eraan zitten. :slightly_smiling_face:
ik epileer mijn wenkbrauwen ook met een touw op het begin werd het rood en ging ik eraan krabbe werd het alleen erger.
Maar nu heb ik het niet meer doe het eigenlijk al 3 jaar ofzo.
Was je gezicht altijd na het epileren met koud water af.