Irritatie door inlegkruisjes

Ik heb al tijden last van ontzettende jeuk daarbeneden, soms zelfs tot bloedens toe. Het was mij altijd een raadsel hoe dat kwam, totdat ik me bedacht dat ik er pas last van heb sinds ik (dagelijks) inlegkruisjes gebruik. Ik had hiervoor het idee dat ik mijn afscheiding door mijn broek door kon ruiken als ik zat, en dat vond ik nou niet echt bepaald aangenaam en ik werd er onzeker van. Dus sindsdien gebruik ik dagelijks inlegkruisjes. Ik laat ze 's nachts vaak uit om het een beetje te laten luchten, maar toch heb ik niet het idee dat dat helpt. Ik probeer ook vaak gewoon niet te krabben als het jeukt om wondjes te voorkomen, maar soms is het gewoon te erg en móet ik wel krabben.
Ik wil nu graag zonder inlegkruisjes, maar als ik dat doe denk ik dat ik weer ga stinken.
Heeft iemand hier ook last van? Heeft iemand een oplossing? Ik ben best wel wanhopig want ik wil van die jeuk en wondjes af maar ik wil ook niet stinken… (En om nou op school of in openbare gelegenheden onderbroeken te verwisselen is ook weer zo’n gedoe. )

Welk merk inlegkruisjes gebruik je? Misschien gebruik je inlegkruisjes met parfumextracten of andere toevoegingen waar je allergisch/overgevoelig voor bent? Ben je al wel eens van merk geswitcht?

Ik ben vaak genoeg van merk geswitcht (ik koop meestal wat er in de aanbieding is). Ik heb ook wel eens wat duurdere katoenen geurloze inlegkruisjes gekocht, maar ook dat hielp niet. Ik gebruik trouwens nu libresse en dan de roze.

.

ik heb dit alleen wanneer ik heel lang ongesteld ben en dan zowel met tampons als met inlegkruisjes. ik smeer het daar beneden meestal dan in met een beetje bio oil. je moet toch wat

Voor de irritatie en droogte kun je 's avonds (en ook prima overdag) een beetje uienzalf gebruiken. Dan moet je echt de goedkope zonder parfum hebben, dat is namelijk alleen maar vettig, anders krijg je daar misschien wel weer een irritatie van.
Maar als je zoveel last hebt van jeuk en dergelijke, komt het dan niet van een onderliggend probleem? Misschien heb je een schimmelinfectie of iets dergelijks? Ik draag ook wel regelmatig een inlegkruisje, maar ik krijg daar geen jeuk van oid.

Ik gebruik vaak toiletpapier. Niet het beste, maar de irritatie blijft weg gelukkig.
Misschien komt het doordat het geparfumeerd is? Er zal toch vast wel iets van inlegkruisjes van Chilly of dat andere merk voor vaginale infecties zijn?

lang leve de menstruatiecup, geen broeiende maandverband meer, ook geen Tamponziekte meer.

Is het niet beter om helemaal te stoppen met inlegkruisjes?

Het kan misschien ook een schimmelinfectie zijn, maar dat weet ik niet.
IK ben nu begonnen met het niet meer dragen van inlegkruisjes, ik hoop echt dat dit helpt, gezien dit ook het probleem heeft veroorzaakt. Als het dan over 2 weken nog niet weg is, dan bel ik de huisarts even denk ik.

thanks!

Inlegkruisjes kunnen je zuurgraad veranderen, ik zou er mee stoppen. indien nodig alleen gebruiken wanneer het echt nodig is zegmaar

Ik zou eigenlijk gewoon naar de dokter gaan. Ik gebruik ook dagelijks inlegkruisjes, en ik heb op een korte periode 2x heel veel jeuk en irritatie gehad. Bleek dat ik 2x schimmelinfectie had, waarschijnlijk door de inlegkruisjes.
Een schimmelinfectie is heel snel op te lossen, dus ik zou eigenlijk nu gewoon even langs de dokter gaan. Dan ben je hopelijk meteen van het probleem verlost :slightly_smiling_face: