Irritatie beste vriendin

Mijn bff is echt een schat, maar ze kan echt niet zelf beslissingen nemen. Alles vraagt ze eerst aan mij. Als ze zegt dat ze een bepaald nummer een leuk liedje vindt en ik zeg dat ik 'm niet zo leuk vindt zegt ze ook ‘‘ja, stom nummer he?’’, ineens. Heel vermoeiend.

Verder aapt ze me gewoon na. Met alles. Stopwoordjes, kleding. Alles! Ik zet een foto van ons op facebook die ik met heel veel moeite bewerkt heb. Zij heeft gewoon ook de niet-bewerkte versie maar ze zet natuurlijk de door mij bewerkte versie als háár profielfoto.
En het is dan ook zo dat zij er altijd alle complimenten over krijgt.

Het klinkt redelijk kinderachtig dat ik hier over zeur maar ik irriteer me er echt heel erg aan. Iemand hier ervaring mee, tips ofzo?

praat met der, simpelste oplossing ;'D

Praat eens met haar hierover, opkroppen is ook geen optie dan komt het er alsnog uit.

Heb je het haar al laten weten?

Ja, al een aantal keer subtiel. Ze lijkt het echt niet door te hebben. Ik heb ook geen zin in ruzie… :s

Als je het gewoon duidelijk zegt hoef je niet per sé ruzie te krijgen. Als jij gewoon rustig zegt wat je drawszit krijg je echt niet zomaar ruzie.

En soms kun je conflicten niet altijd vermijden.

Bedankt, maar… dat betwijfel ik.

Misschien toch maar een keer minder subtiel met haar praten. Als je gewoon aardig blijft zal het vast niet uitlopen tot ruzie.

Minder subtiel lijkt me handiger. Subtiel is vaag, sommige mensen begrijpen dat gewoon niet. Je zult echt duidelijk moeten zeggen dat je het vervelend vindt, en geen stille hints geven, dan kun je haar er niet van blamen dat ze het niet snapt hoor.

Waarschijnlijk is ze gewoon onzeker en wil ze dezelfde mening hebben en dezelfde dingen doen als jou omdat ze tegen je op kijkt.
Ik had ook zo’n vriendin. Ik was het ook nogal zat en gaf gewoon wat hints: ‘‘Waarom kies je zelf niet?’’ en ‘‘Doe gewoon wat je zelf wilt’’ enz.
Ze zal heus wel na een tijdje begrijpen dat ze niet alles hetzelfde als jou kan doen.

Ik neem het haar ook niet kwalijk ofzo, maar ik weet echt zeker dat er dan ruziek van komt. Maar misschien is een keer ruzie ook ewl een keer goed…

@Immersed: ik weet inderdaad 100% zeker dat het uit onzekerheid komt, maar het is nogal vervelend omdat iedereen denkt dat ik haar altijd na-aap. (jezus wat is na-apen toch een kinderachtig woord…)

Ik denk inderdaad wél dat er ruzie komt. En dat is logisch, want ze zal het eens zijn met wat je zegt en zich schamen / op haar teentjes getrapt voelen. Misschien kan je beter niks zeggen over dat foto’s bewerken, eerlijk gezegd. Over dat ‘nummers opeens leuk vinden’-enzo misschien wel, maar dan op een manier van ‘Je mag het ook gewoon leuk vinden hoor, we hoeven niet altijd dezelfde smaak te hebben’ ipv ‘Waarom praat je me na?’ Niet dat je dat van plan was, maar ja, ik heb eigenlijk geen goeie tips :stuck_out_tongue:

Tja, of je blijft je ergeren aan haar na-aap gedrag of je zegt het een keer duidelijk en rustig en heb even ruzie die daarna weer goed gemaakt kan worden. Het is aan jou de keus.

Jullie hebben wel gelijk ja allebei. Ik ga maar eens met haar praten…

Gewoonz zeggen, als jullie echt beste vriendinnen zijn is het niet ineens
’ Doe niet zo gemeen k wil je nooit meer zien ’

Het ligt aan jou vind ik. Heel raar dat jij boos wordt als zij de door jou bewerkte foto instelt als profielfoto, en dat je jaloers bent dat zij alle complimenten krijgt. Wat ben jij voor vriendin? Ik denk dat je aan je eigen onzekerheid moet werken en niet proberen haar te veranderen.

Ja, het haar zeggen, hoe moeilijk dat ook is…