Irritante vriendin

Een vriendin en ik hebben een irritante vriendin, ik noem haar even L.
Ze leent bijvoorbeeld altijd geld, en geeft het nooit terug, en als we geen geld willen geven blijft ze doorzeuren.
Ze heeft ook ADHD en neemt haar pillen nooit in omdat ze niet rustig wilt worden.
Bijna iedereen haat haar omdat ze zo irritant is, en wij worden ook gehaat omdat we haar vriendin zijn.
Ze is ook erg jaloers, ze kwam een keer boos op school en liep steeds weg van ons. Later zei ze dat ze het niet leuk vond dat wij samen dingen deden zonder haar. Ze noemt ook mijn ouders dik en lelijk, en ze slaat me altijd.
We hadden een keer ruzie, maar iedereen haatte ons omdat ze het zielig voor L vonden dat ze alleen was. Nu is het weer “goed” maar we mogen haar echt niet meer.

Hoe kunnen we van haar af komen zonder alle schuld op ons te krijgen?

er wat van zeggen van haar storende gedrag dat ze er aan werkt
of haar buitensluiten alleen als dat andersom gebeurt zouden jullie ook niet leuk vinden.

Wat een leuke vriendin zeg.

Maar je kunt haar gewoon vertellen dat je geen vrienden meer met haar wilt zijn.
Komt misschien hard over, maar ze stoort heel veel mensen dus die zouden er alleen maar blij van worden. Ze zou zelf ook eens iets aan haar gedrag moeten doen. Ik begrijp echt niet waarom je druk WILT zijn :’) . Ze ziet toch wel dat ze irritant is? Waarom wilt ze dan haar pillen niet slikken.

Ik vind haar gedrag echt te ver gaan. Hebben jullie al eens een goed gesprek gehad?
En dat anderen vinden dat jullie er schuld aan hebben moet je schijt aan hebben. Je moet ook geen vriendin zijn met iemand omdat je omgeving je dwingt.

We hebben al zo vaak gezegt dat ze moet veranderen, maar zij zegt altijd iets van neem me zoals ik ben

Daarom moeten kinderen met een stoornis gewoon niet op een ‘‘normale’’ school zitten. Met alle respect, maar iemand is het haasje op school.

Ik heb ook zo’n vriendin gehad, maar die was iets leuker hoor. Zij werd ook altijd gepest, wij dus ook, maar daar had ik maling aan. Soms kwam ze echt lullig uit de hoek opeens, maar ze kon ook heel lief zijn. Ze had ook ADHD, maar nam haar medicijnen wel altijd (soms vergat ze ze, en moest ze weer met veel drama en heisa de les uit xd).

Sorry hoor. ‘Neem me zoals ik ben?’ Het is meer ‘Laat me vallen als je niet tegen mijn gedrag kan.’ Wat denkt zij echt dat ze jullie kan dwingen haar te ‘nemen zoals ze is.’ Heb een beetje respect voor je medemens jeetje.

Ik ben echt bang dat iedereen mij haat dan, iedereen vindt L dan opeens wel aardig en wordt boos op ons
Ik ben heel verlegen en durf echt niks te zeggen tegen hun dan ;p

Ik zou al heel boos zijn geworden en de vriendschap verbreken als ze zulke dingen over mijn ouders zou zeggen. Maar goed, ik zou eerst goed met haar praten en als dat niks oplost de vriendschap verbreken. Dan krijgen jullie maar overal de schuld van, jullie hebben wel echt geprobeerd om vrienden met haar te zijn.

Dus je blijft omgaan met een meisje waar je een hekel aan hebt, dat je slaat en je ouders belachelijk maakt omdat je bang bent voor de mening van anderen? Als mensen boos op jou worden omdat je niet meer met iemand omgaat die jou zo behandelt moet je ook eens even nadenken wat voor vrienden dat dan zijn.

Ik denk dat haar pillen nemen geen slecht idee zou zijn…Misschien zal ze dan rustiger worden? Ik denk dat je best eerst met haar praat en zegt dat de dingen die ze doet echt niet door de beugel kunnen.

Ze slaat je altijd? Meid, dat alleen al is genoeg om haar gedag te zeggen.

Als het gaat om medicatie vraag ik me ook af of het een goed idee is om de ouders erbij te betrekken. Aan de ene kant zou ik denken ‘laat maar’, maar als haar gewelddadige gedrag (het slaan dus) komt omdat ze geen pillen neemt…

“Ik vind dat je niet aardig tegen mij bent dus ik ben liever geen vrienden meer.”

Maargoed. Ga na of je echt geen vriendinnen met haar iwlt zijn of dat dit is vanwege haar ADHD. Confronteer haar met je ergernissen, want het is niet eerlijk als je haar ‘dumpt’ zonder dat ze zich kan beteren. Mss heeft ze dit soort dingen helemaal niet door.

Op een moment dat ze zo zeurt om geld moet je gewoon zeggen;
‘‘Hey wil je even kappen? Ik heb je gezegd dat ik je geen geld ga geven, klaar.’’
En over dat met je ouders;’
‘‘Doe ff normaal, dat zeg ik toch ook niet over jouw ouders?’’
Als je t een beetje op een brutale toon zegt, slaat het meestal wel aan.
Goodluck!