Irritante uitspraken

meisjes die, als ze t over hun vriendje hebben: me boy/boi

argg alles wat hier staat!

‘‘Hiero’’ in plaats van ‘‘hier’’.

En ook chimeid of chiboy

-

Gezellie, dinnies en alles met -ie(s), gefeliciflapstaart, gefeli, omnomnom.

Ik was aan het nadenken en toen zag ik in dit topic ‘Hatseflats’ voorbij komen en ik heb toch zo’n hekel aan dat woord! Een vriend van mij gebruikt dat om de zin, daarom misschien :wink:

Meisjes die hun vriend “ventje” noemen, alsof ze 20 jaar getrouwd zijn. Ik krijg ook kippenvel van Engelstalige kookprogramma’s : moist, crispy, buttery, creamy, killme.

een leraar van mij zei altijd; kardinaal
ik wist ook gewoon niet wat het betekende, hij gebruikte het overal bij!! ook als hij radicaal bedoelde…
goh wat irritant :dry:

Ik kan er verschrikkelijk tegen als mensen mij niet gewoon bij mijn naam noemen.
Mijn naam is Marit en als ze mij dan Maartje, Maar of iets dergelijks gaan noemen. Daar kan ik echt chagrijnig om worden.

Het woord Schatje als in: ‘Ik ga naar mijn schatje. Ik ben met mijn schatje. Gekregen van mijn schatje’. En al die dergelijke koosnaampjes.
Noem het gewoon; mijn vriend, de man, weet ikveel. Maar niet van die kleffende koosnaampjes. Babe, lieverd. Verschrikkelijk.

Of als je ipv het woord; Gezellig ‘Gezellie’ doet. UGH.

veel dingen die op de 1e pagina al zijn genoemd, en ‘kan gewoon’ & ‘omdat het kan’ vind ik ook zwaar irritant

‘Niet lullig bedoeld hoor maar…’
Flikker op, alles wat je nu gaat zeggen klinkt vreselijk lullig.

Overigens vind ik het meer dan ongelofelijk verschrikkelijk als mensen woorden gaan express veranderen. Net zoals hierboven;
Gezellig: gezelliee
Vriendin: Dinnetje
En in die richting.
Zo moeilijk is het niet om 3 letters meer toe te voegen.

helep ipv help
melek ipv melk
welek ipv wat zeg je
live ipv life en andersom

Ja ik woon in brabant… ik weet even geen andere dingen maar ik erger me aan zoveel woorden :stuck_out_tongue:

Als mensen een zin beginnen met: “Ja, een collegaatje van me…” Zeg dan gewoon collega of iemand van m’n werk en niet collégaatjuh.

“sgatjuh” Nee.

hah gay. :rage:

serieus… waarom?
was iemand schaatsen aan het kijken, krijg je zo’n reactie; gaaaay. :\
kill me

“Ik irriteer me zo aan jou!”
of
“Dat ergert me zo erg”

IETS IRRITEERT JE OF JE ERGERT JE ERGENS AAN!

Mensen die ‘paranoia’ zeggen als ze ‘paranoide’ bedoelen :’)

Paranoia = zelfstandig naamwoord
Paranoide= bijvoeglijk naamwoord

Verder:
-Als mensen heel veel Engels gebruiken als het ook gewoon in het Nederlands kan. Af en toe een woordje vind ik kunnen, maar geen hele zinnen…

-‘Me’ ipv ‘mijn’

me eigen zeggen ipv mezelf, ik kan me daar zo aan ergeren