Irritante ouders

Elke keer is het weer raak. Meningsverschillen met mijn ouders en kleine zusje. En iedere keer komen ze alleen voor mijn kleine zusje op. Ze zeggen dat ik een kattekop ben, en niet voor mijn zusje opkom tegen mijn nichtje. En als mijn nichtje dan iets in mijn oor fluistert over mijn zusje, zeg ik er niks op. (ten eerst vind ik het heel stom dat ze dat doet) Toen mijn nichtje weg was kwam mijn moeder gelijk naar mij toe. Wat heeft ze over je zusje gezegt? En dan zeg ik het eerlijk en dan gaan ze helemaal boos doen tegen mij!! Terwijl ik het ook niet leuk vond!

Of als ik een keer iets niet goed hoor wat voor de tweede keer gezegt is, Word mijn moeder helemaal boos op mij. En dan zeg ik de volgende keer tegen mijn zusje iets voor de tweede keer en dat ik het voor de tweede keer heb gezegt, en dat doet mijn moeder niks! Ik krijg overal de schuld van en altijd komen ze voor mijn zusje op. Het lijkt wel alsof ze niet van me houden…

Heeft dit met de pubertijd te maken? (ik ben 13) Overdrijf ik teveel? Iemand tips?

xx mij :rage: :hammer: :bored: :sob::muscle:

ja, en ja.

Ja, dit heeft met puberteit te maken. Nee, je overdrijft niet, dat is volkomen normaal, de puberteit is nou eenmaal kut.

Ja, je overdrijft

xx mij

Sorry maar ik geloof je niet helemaal. Heb inderdaad het idee dat je overdrijft en dat het eigenlijk wel meevalt.