Irritante moeder

Ik irriteer me enorm aan m’n moeder.
Als ik zeg dat ze niet in mijn kamer moet komen omdat het mijn zaken zijn, dan komt ze er toch in en ruimt ze gewoon alles op.
Meestal ligt mijn jas dan op mijn bed gegooid en mijn bureau vol rommel, en dan als ik terugkom ligt alles netjes. Ik haat het, het is mijn kamer en zij moet er vooral niet inkomen. Ik kan ook zelf mijn bed mooi opdekken en mijn kamer zelf kuisen, dat doe ik allemaal al zelf en toch blijft ze erin komen.
Er liggen ook persoonlijke spullen en daar kijkt ze ook in. Mijn nachtkastje ligt altijd rommelig en dat ruimt ze ook gewoon op terwijl dat daar mijn persoonlijke spullen in liggen !

Ik heb er al met haar over gesproken, ik heb gezegd dat ik het niet leuk vind en ze zegt dan gewoon van: u kamer moet ordelijk liggen.

En telkens ik ontdek dat ze in mijn kamer is geweest dan is mijn dag verpest, dan ben ik prikkelbaar tegen iedereen (en dat wil ik net niet want dan krijg ik ruzie’s).

Wat moet ik nog meer doen om het haar duidelijk te maken?

Misschien zit het in de familie :’)

Deed mijn moeder dat maar :’)

slot op je deur.

Heb je geen slot op je kamer?

sorry hoor wat een onzin. je hoort dan gewoon je kamer op te ruimen. en het is je moeders huis dus zij mag gewoon op jou kamer komen.

Vind jij het dan zo normaal dat ze in mijn persoonlijke spullen komt?

Ik heb een slot, maar ik weet sowieso dat ze dan nog meer zou zagen en klagen

je moet maar blij zijn dat je moeder dat voor je wil doen. en wat bedoel je met persoonlijke spullen? je mobiel of zo? het is je moeder, wat maakt dat uit dat ze dan die spullen ziet.

Pfffff. Wel een kutzooi, ik begrijp je wel, als mijn moeder dat doet dan zou ik ontploffen, ik haat het al als ze dingen in mijn kledingkast legt. Precies waar het niet hoort.

Zeg gewoon dat je kamer niet zo’n grote rommel is en dat je het zelf ook wel kan opruimen, dat je niet zo’n klein kindje meer bent.
En dat je ook je eigen dingen hebt, wat andere mensen niet hoeven te weten.
-zoiets-

Dan koop je een kluisje bijv of in een doos onder je bed. en mij maakt het niet uit of mijn moeder in mijn “persoonlijke spullen” zit. ze wil gewoon dat je kamer netjes is

koop een kluis of iets met een slot en doe daarje persoonlijke dingen in, en de rest kan ze dan wel gewoon opruimen .

Ruim dan je eigen kamer op,

ik zou zoooooo boos worden. maar eigenlijk is het een beetje je eigen ‘schuld’… als jij gewoon netjes je kamer opruimt, komt ze niet meer in je kamer, want dan valt er niks op te ruimen :slightly_smiling_face:

mijn moeder doet dat ook.
alleen ik vertrouw erop dat ze niet in prive dingen kijkt enzo.
want ze weet als ze bijv. aan me mobiel komt dat ik dan echt heel boos word. (A)

Ik zou het maar raar vinden… Je kamer is juist je persoonlijke plek waar je alleen kan zijn en gewoon je ding kan doen. En als iemand daar binnenkomt als ik er niet ben en dingen veranderd dmv opruimen, dan zou ik ook pissed worden. Mijn moeder maakt het niet uit of er rommel ligt, het is mijn eigen verantwoordelijkheid om het op te ruimen. Je moet het toch zelf ook leren voor later en zelfstandig worden?

Ah ik zou het echt irritant vinden. Mijn moeder doet het ook zo af en toe maar dat vind ik niet zo erg (ze doet gewoon die oppervlakkige dingen)

Tja dan misschien toch het slot gebruiken aangezien ze toch niet wilt luisteren?

Wow vervelend…
Wat is het nut van een eigen kamer als ze toch door je spullen kijkt :\

Wow, stel je aan joh.

Ik zou wíllen dat mijn moeder mijn kamer nog opruimde, maar helaas :’) Tuurlijk, soms zet mijn moeder ook wel eens dingen neer waar ze niet horen, maar boeiend. Maak er niet zo’n drama van, er zijn wel ergere dingen op de wereld zeg :’)