Irritante klasgenoot

Ik loop hier al een tijdje mee rond, vandaar dat ik het hier maar even post.

Ik zit op het MBO en zit in een gezellige klas. Allemaal meisjes en vijf jongens.
Een jongen daarvan staart gewoon de hele tijd naar me, tot het irritante toe. Ik hoor ook van een vriendin dat het ook is opgevallen.
Ik ben van Italiaanse afkomst en hij probeert telkens ‘interessant’ te doen daarmee. Opmerkingen als; ‘het lijkt me leuk om een Italiaan te zijn’ en dat soort dingen. Hij doet alsof ie ook heel veel over Italie weet en ik vind het gewoon vervelend worden.

Ik vind hem niet leuk en het maakt me ook vrij weinig uit of hij mij leuk vind, als hij daarom zulk gedrag vertoont. Maar het komt er op neer dat ik me niet prettig voel in de klas omdat ik telkens het gevoel heb dat iemand naar me in de gaten houd. Met drama vind ik het normaal leuk om toneelstukjes te doen, maar nu schaam ik me eerder omdat ik telkens het gevoel heb dat hij op me let, hoe ik doe, wat ik doe en wat ik zeg.

Iemand ervaring met dit soort types, hulp, tips? Alles is welkom want ik vind het echt heel erg irritant.

Ik zou gewoon zeggen tegen die jongen. Wil je aub niet zo kijken?
Ja sorry maar dan ben ik echt een bitch.

Is gewoon voor jezelf opkomen?