Irritante jongens verjaardagsfeest

Hoi Allemaal, het zit dus zo. Ik geef in de meivakantie een verjaardagsfeest en mag hier van mijn ouders 30 mensen voor uitnodigen. Ik zit nu ongeveer op 25. Er is een jongen in mijn klas waar ik bevriend mee ben, maar hij heeft 3 vrienden waar ik een hekel aan heb. Nu heb ik die eerste jongen dus uitgenodigd om naar mijn feest te komen, maar hij heeft het tegen die andere 3 verteld en nu ben ik bang dat ze nog vervelender gaan doen. Ook ben ik bang dat ze gewoon naar mijn feest toe komen en daar dronken gaan worden en alles verpesten. Ik weet dat ik de baas ben over mijn eigen feest en omdat zij mij ook niet hebben uitgenodigd op hun verjaardag voel ik me niet schuldig, maar toch ben bang dat dit uit de hand kan lopen. Heeft er iemand advies?

Zijn je ouders of een oudere broer/zus aanwezig bij het feest? Dan kun je het aan diegene melden, mochten er ongenodigde gasten zijn.

je kan aan die aardige jongen vragen of hij die vrienden misschien even vriendelijk duidelijk wil maken dat ze niet welkom zijn.

En ik weet niet waar je dat feest houdt, maar anders is een gastenlijst een optie ofzo? Dat je alleen de mensen binnenlaat die welkom zijn en de rest er door je ouders uit laat schoppen? Je moet je niets aantrekken van wat die jongens van je vinden, helaas zijn er nog heel veel kinderachtige rotte appels onder dat geslacht…