Irritante jongens uit klas

Hoi allemaal.

Ik heb dus een probleem, niet een heel groet probleem, maar het is toch erg vervelend als je het mij vraagt.

Ik kan heel goed overweg met de meiden uit mijn klas, dat is het probleem niet. Maar de jongens maken altijd gemene opmerkingen zoals:
-Bleekmiddel (Ik ben nogal wit)
-Je bent lelijk (Als zij dat vinden kunnen ze het ook in zich houden)
-Schele (Ik ben absoluut niet scheel)

En nog wel wat anderen dingen maar die weet ik niet zo 1,2,3… op te noemen.

Ik word dit dus heel erg zat, ik negeer het eigenlijk altijd en heb een paar keer een opmerking terug gemaakt. Maar dit alles helpt voor geen ene meter.

Ik voel me als ze dat zeggen dan natuurlijk ook heel erg gekwetst, wat wel zo logisch is. Tegen hen zeggen dat ik het vervelend vind en vragen of ze willen stoppen is geen optie, ze luisteren nooit naar me.

Help! Wat moet ik doen?

x

In welke klas zitten jullie? Meestal worden jongens in de 3e/4e een stuk volwassener. Ze lopen gewoon iets achter qua gedrag.

In de derde.

Dat heb ik ook met mijn klas, ze zeggen het recht in je gezicht en als je wat terug zegt roddelen ze achter je rug om ookal zijn het jongens dus ik zou zeggen gewoon negeren

Vraag aan de meisjes in je klas er met zn allen wat van te zeggen, samen lukt het sowieso beter dan alleen. :slightly_smiling_face:

Dat had ik ook op de middelbare, zo ontzettend triest. Alleen kreeg ik andere dingen naar mijn hoofd geslingerd.

Ik zou ze negeren of als ze het recht in je gezicht zeggen gewoon heel hard uitlachen en dan niks meer zeggen maar met een voldaan gezicht weglopen. Even acteren, kan soms wel werken.

Ik had het ook in de 2e klas. Het was gewoon een jongen die iedere keer iemand anders koos die hij een tijdje ging pesten. Je moet gewoon je wenkbrauwen omhoog trekken en je mond open trekken. Niet arrogant gaan doen, maar gewoon laten zien dat je niet iemand zomaar over je heen laat lopen.

jammer genoeg is dat niet het geval bij de jongens uit mijn klas :\

Naar je mentor/mentrix.

Had ik ook last van (4e klas)… Ze gingen eerst steeds tegen mij lopen te zeiken maar toen ik erop ging reageren zijn ze ermee gestopt.
Maar nu zitten ze dus steeds achter een ander meisje uit mijn klas aan.