Irritant

Het zit zo:
Ik ben begonnen met sporten zo’n 6 maand geleden. Sinds een maand doe ik aan start-to-run. Mijn vriend zag dit ook wel zitten en is dit ook beginnen doen. Opzich kan ik daarmee nog leven.

Maar het is gewoon zó irritant dat hij daar de hele tijd over praat en al een dure hartslagmeter aan het opzoeken is voor eind deze maand te kopen, ookal heeft hij dat niet echt nodig. Hij raakt een beetje geobsedeerd en trekt mij hierin mee. Hij zegt dat ik een loopapp voor mijn smartphone moet downloaden (wat ik al lang had, maar ik deed er niets mee omdat ik altijd weet hoeveel km ik loop).
Nu loop ik er wel mee en zit die de hele tijd te vergelijken hoe rap ik loop en hoe rap hij loopt. Als ik er dan eens niet mee loop zegt hij zo: ge moet daarmee lopen eh, al die andere dingen zijn niet goed.

Hij is ook erg met zijn eten bezig. Zit die de hele tijd water te drinken, als ik dan cola ofzo aanbied dan zegt hij altijd dat hij aan het afvallen is terwijl hij echt niet dik is en dat zeg ik hem ook. Maar hij heeft er blijkbaar geen gehoor naar.

Ik vind dit echt irritant worden, maar hoe maak ik hem dat duidelijk zonder ruzie of discussie te krijgen?
We zijn bijna 3 jaar samen.

Praat hem erover, ook al is het moeilijke er is niet echt een andere oplossing alleen erover praten.

hmm wat irritant! ik zou gewoon met hem praten, en ervoor zorgen dat je niet ‘aanvallend’ overkomt.
succes ermee!

Tsja, praten. Begin rustig met “er is iets wat ik niet zo leuk vindt, en ik zou het graag vertellen. Maar het is niet zo ernstig hoor” (dat laatste moet erbij, anders denkt hij meteen aan iets ergs :p)