Irritant

Heyy

Sinds een paar maanden heb ik een vriendje laten we hem eventjes Sander noemen.
Alles klikt, alles is perfect, perfecte relatie, geen problemen,…
Alleen een goede vriend van me (laten we hem ook maar een naam geven), Dirk, doet nogal de laatste tijd irritant.
Dirk heeft tot nu toe altijd wel iets te zeggen over de relatie die ik met Sander heb.
Hij zegt oa ‘Ja, ik wil nu niet zagen maar, Sander is misschien wel een betrouwbare jongen maar jullie relatie gaat niet voor altijd duren.’ ‘Ooit zal er een keuze komen, voor wie kies je dan? Mij (Dirk) of Sander?.’ ‘Als je
niet kiest voor mij, dan begrijp ik genoeg.’ ‘Je maakt geen tijd meer voor mij vrij.’ ‘Waarom doe je zo rot tegen me?’

Omdat ik de vriendschap tussen mij en Dirk niet wil vergallen (na al die jaren) knik ik gewoon van ja, en doe alsof ik van zijn mening ben (ook al ben ik dat totaal niet.) Ik behandel hem nog steeds als volwaardige vriend met respect en besteed nog steeds evenveel tijd met hem zoals vroeger.

Ik snap echter niet waarom Dirk ineens zo doet, misschien omdat hij verliefd is op me (wat ook werkelijk is.)
Ik heb echter duidelijk gemaakt dat we goede/beste vrienden zijn en meer niet.

Alleen vind ik dit echter irritant en weet ik gewoon niet wat te doen.

Fijne dag verder :slightly_smiling_face:

Dat Dirk verliefd op je is verklaard wel waarom hij zo doet. Het doet hem pijn om je te zien met een ander dus gaat hij jaloers gedrag vertonen.

Praat met hem en zeg dat je hem nog altijd als goede vriend ziet en dat hij moet accepteren dat jij nu een relatie hebt en jou nou eenmaal moet delen. Doet hij dit niet zou ik gewoon afstand nemen… Ik denk trouwens niet dat mijn vriend het zo leuk zo vinden als ik afsprak met een vriend waarvan ik weet dat hij verliefd op me is. Maarja.

Als een vriendschap gelijk stuk loopt als je voor jezelf en je relatie opkomt en je 'm even goed duidelijk maakt dat hij op moet houden met dat irritante gedrag dan was het al geen goede vriendschap om mee te beginnen imo. Maar ja, als jij ja blijft knikken vind ik het ook niet gek dat hij door blijft gaan, zo blijft hij denken dat hij nog kans maakt. Je zegt wel dat je het al “duidelijk hebt gemaakt” maar ondertussen “knik je ook ja en doe je alsof je zijn mening deelt”? Zoals ik het hoor geef je zelf gewoon heel rare tegenstrijdige reacties, dus stop daarmee en wees gewoon écht duidelijk.