Irreversible

Onomkeerbaar…

Sinds zaterdag heb ik ruzie met een meisje uit m’n klas. Ik weet niet zeker of ze
mijn vriendin is of niet. Dit klinkt heel raar, maar ik ken haar pas 7 weken en haar stemming
is per uur wisselend. De ruzie is ontstaan door afspraken waar de een de ander liet wachten en vervolgens bij een ander ging zitten. Maar dat ik moest wachten was niet zo heel erg, dat we aan een andere tafel zaten was niet heel erg. Maar er gingen al wat geruchten rond dat ze een (laten we eerlijk zijn) een bitch was. Ikzelf dacht dit vorig jaar ook toen ik haar nog niet kende, maar dit jaar leerde ik
haar kennen, en ze bleek een heel lief aardig meisje te zijn. Totdat we ruzie kregen, ik heb gemene dingen gezegd, zij ook. En nu…nu negeren we elkaar de hele dag. De ruzie is begonnen op WhatsApp, sowieso niet erg handig. Want op WhatsApp ben ik veel brutaler dan in het echt. Maar iig heb ik meerdere keren sorry gezegd, en ik meende het ook. Want ik vind het gewoon kut om ruzie te hebben. Maar ze heeft al ruzie met heel veel mensen gehad, dus ik weet niet aan wie het precies ligt.
Maar de vraag is dus nu:

Zou ik na 2 dagen nog een keer sorry in het echt zeggen? Of moet ik het nu aan haar overlaten? Ik voel me best wel kut over dit allemaal en ik wil gewoon dat het voorbij is.

Waar kregen jullie ruzie om? Als dat zo snel al gebeurt moet je misschien even bij jezelf nagaan of je haar wel als vriendin wilt. En als je dat wel wilt, even volwassen zijn en nog eens sorry zeggen in het echt.

Sowieso vond ik het al irritant dat ze zo wisselend reageert. En die avond (uit eten met de klas)
zaten we aan andere tafels, dus spraken we niet zo heel veel. En ja ik heb haar wel een beetje genegeerd, want ik ga me niet als haar hondje gedragen. Maar als iemand iets zegt tegen mij met een negatieve ondertoon ga ik meteen in de verdediging. Misschien ook niet zo handig :]

Ik snap het hele probleem niet. Elkaar laten wachten, aan andere tafels zitten, waar gaat dit over? Wees duidelijk in wat nou precies het probleem is…
Ruzie komt altijd van 2 kanten. Jij hebt excuses aangeboden, nu is het aan haar. Laat ze niks horen dan weet je denk ik wel genoeg

Hi ja, ik was een beetje vaag omdat ik jullie niet wilde vervelen met het hele verhaal. Maar alleen de vraag wilde stellen of ik nog een keer sorry zou moeten zeggen. Maar het ging dus om een klassen avond waar we gingen eten met elkaar. En van tevoren hadden wij afgesproken om er samen heen te gaan, en gewoon samen te gaan eten. Maar zij was er dus al, en ze zat met mensen waar ik niet mee omga. Dus ik ging ergens anders zitten en de dag erna kregen we ruzie. Omdat ze dacht dat ik voor haar wilde bepalen waar ze moest zitten ofzo. En omdat deze ruzie nergens over gaat vind ik het onnodig.