Iritante klasgenoten

Hai mensen,
iedereen heeft er denk ik wel eens last van, van die irritanten mensen uit je klas die kutopmerkingen maken naar je en alles.
Nou zit achter mij in deklas echt een zo’n jongen die best vaak van die opmerkingen maakt en dan weet ik dus echt niet wat ik terug moet zeggen.
Heeft iemand gevatte opmerkingen op bepaalde situatie’s?
Ikweet even geen voorbeeld, of hebben meer mensen hier last van?
Lucht je hart.

Niets zeggen, gewoon negeren.
Het hele punt bij jongens is dat ze door middel van die opmerkingen te maken aandacht van je willen. Geef je dit niet, is het niet leuk meer voor hun op den duur en houden ze er mee op.

Idd, wat wndaaa zegt. Als je er op in gaat vindt hij dat alleen maar leuk. Ik heb zelf twee jaar terug ook last gehad van zo’n vervelende jongen, maar die is toen halverwege het schooljaar gelukkig van school veranderd.

Ik ben het met je oneens. Omdat ik het zelf heb meegemaakt, weet ik hoe het gaat: als iemand een kutopmerking maakt, kan ik het gewoon negeren,maar veel klasgenoten moeten er om lachen & dan gaat de “pester” toch door omdat hij grappig wordt gevonden door anderen…

idd, maar toch, ik denk dat negeren de beste oplossing is… want als je er iets van zegt dan word je ook alleen maar getreiterd…gewoon je ipodoortjes indoen en met de muziek mee nurien ofso xD

Ze denken dat je je bekkie niet open trekt… en dus ben je een makkelijke ‘prooi’ voor hem. Dus ik zeg; trek je smoelwerk open, dat zal ze verbazen. Wel met een beetje pit eruit gooie natuurlijk.
Succes. (werkt echt, doe ik ook altijd.)

dat vinden ze grappig, doh.

Gewoon negeren als ze merken dat jij het niet leuk vind gaan ze nog erger door.

Het duurt wat langer en heel vaak gaat de omgeving er om lachen, maar het uiteindelijke doel blijft dat hij wilt dat jij reageert. Geef je hem dat niet, dan is het uiteindelijk niet leuk meer voor hem en zal hij er mee stoppen. De omgeving zal er na een poosje ook nog vrij weinig aan vinden als er geen antwoord terug gegeven wordt.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Maar toch is dat het beste. Want als je wel reageerd, en het maakt niet uit wát je zegt, ookal zeg je dingen met pit, hij heeft wat ie wou en gaat er daarna weer mee verder om het nog een keer voor elkaar te krijgen.

Dankjulliewel:]
Hij is trouwens niet echt een ‘pester’ hoor,het is gewoon zo’n ík wil cool doen’ figuur.

Mja, ken het probleem. Ik had ook zo’n type in de klas zitten en eerst negeerde ik het heel de tijd, toen was ik het een keertje best wel zat en draaide ik me om en zei ‘‘Wat vind je hier nu zelf van? Is je moeder nu trots op je?’’. En sindsdien heb ik 'm niet meer gehoord.

Keihard tegenin gaan! Ik heb het ook meegemaakt, en nu heb ik spijt dat ik nooit iets gezegd heb.

nouja.
bij mij was het ook een keer zo dat ik een antwoord gaf op een vraag.
en krijg je dus zo een kutopmerking die verschrikkelijk triest is:
‘ooh wat ben je toch weer goed in slimzijn.’
ik reageer dan meestal gewoon met
‘ooh wat ben je toch weer goed in aandacht vragen.’
dat werkt volgens mij beter dan door te zeggen
‘hou daar mee op’

nouja, succes in ieder geval :grin:

JUIST!

Hahah! Die is geweldig

Dit herken ik ook zó erg! Het probleem bij mij is dat min 'ex’vriendin erg slijmt bij dit groepje jongens en stoer wil doen. Nu is dat in princiepe geen probleem omdat ik haar toch niet meer mag, maar ik zit altijd naast haar, en elke keer dat er een rotopmerking naar mij toe wordt gemaakt, gaat zij maar een beetje stom zitten lachen. Dat soort dingen… Ik word er echt niet goed van ook, maar als ik haar ermee confronteer weet ze van niks, of zegt ze dat ik me niet aan moet stellen.

Gewoon heel droog : Stoer hoor.

Ja of: Jij bent zoooo grappig! En dan heel hysterisch gaan lachen.

Zeg hem gewoon eerlijk dat je het niet leuk vind? Dat is niet zo moeilijk en dat is ook het enige bericht dat hij hoort te krijgen. Als jij hem oprecht serieus (onder vier ogen) verteld dat je het echt niet leuk vindt dan wordt het voor hem ook een beetje moeilijk om door te gaan.

Lijfstraf >:wink:

Lange nagels, vol water zittende tampons, geprakte banaan. Wie niet luisteren wilt moet maar voelen.