ipod touch/iphone jailbreaken ja/nee?

Wat is het voordeel als je ipod/iphone hebt gejailbreakt?

Heb jij het gedaan?

Sorry maar wat is dat? XD

Wat is het nadeel? Jailbreaken is de beste optie, behalve dat je garantie vervalt maar je telefoon kan -als -ie eenmaal gejailbreakt is- alles runnen, dus hij wordt sneller. Je kan alle applicaties gratis downloaden en nog veel meer.

mijn vader heeft het gedaan
het enige voordeel dat nog enig nut heeft is volgens mij bluetooth, de rest is volgens mij gewoon onzin (zoals meer apps op je scherm)
ojaa je hebt soms ook apps die je alleen bij een gejailbreakte ipod kan gebruiken/spelen
nadeel is dat je niet telkens je ipod kan updeaten als er een update van apple is, want dan crasht ie, dus moet je wachten op een update van iets anders (?)

Er zitten genoeg voordelen aan. Je kan nu gewoon alle Apps die ook in de appstore staan downloaden, je kan verschillende thema’s gebruiken, dan kan je bijv. je achtergrond veranderen of bijvoorbeeld een roze thema.
Vooral de apps vind ik heel handig.

En daarnaast, het is makkelijker dan ooit tevoren. Je moet op je Itouch gewoon naar www.jailbreakme.com gaan en de rest staat daar wel. Ik heb het zo ook de laatste keer gedaan en het was gebeurd binnen 5 minuten :slightly_smiling_face:

Ik wou het ook doen met mn ipod touch maar toen ik naar jailbreakme.com ging stond er dat ik een te nieuwe update versie heb :frowning_face: iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?

^ welke firmware heb je erop staan? welk model heb je? kan je zien bij instellingen-> algemeen-> info.

en verder… jailbreaken zou ik gewoon doen! dan kan je alle apps gewoon gratis downloaden, en nog andere handige ‘‘dingen’’ toevoegen. Mijn ipod 2de generatie wordt er btw niet sneller van, maar dat is omdat ik firmware 4.2.1 erop heb met multitasking :stuck_out_tongue:

Ik kan het ook niet doen, omdat ik een te veel ge-updatete (?xd) versie heb…

dubbel xd

Vrij vertaald komt het erop neer dat je met een (illegale) software update de geluidsbegrenzer kunt omzeilen. Maar ik heb begrepen dat vanaf de 5e generatie dit vrijwel niet meer mogelijk is omdat Apple de firmware software beter beveiligd heeft met een betere encriptie waardoor het met bv ‘‘gopod’’ niet meer mogelijk is.

Schijnt dat de US Ipods deze begrenzing niet hebben en beduidend harder klinken. Heb het zelf niet kunnen vergelijken de EU versus de US Ipods.

Maar om je 5e of 6e generatie Ipod toch harder te laten klinken kun je bij het importeren bij Itunes de instelling eens veranderen van standaard Mp3 192 kbps naar Aplle Lossless AAC en in Itunes de volumeregelaar onder optie’s verschuiven van 50 naar 100 % . Wel; effe de boel laten sychoniseren om de instellingen van kracht te laten zijn.

Op de Ipod kun je de equalizer op ‘‘neutraal’’ zetten, hierop klinkt hij tot mijn verbazing het harst op.

Volgens mij kan je downgraden, maar ik weet helaas niet hoe dat moet… of je moet wachten totdat de nieuwste jailbreakversie uitkomt.