Ipod doet raar.

Hey, Ik wou laatst muziek gaan luisteren (Ipod toutch), alleen het klonk heel raar. Daarom pakte ik een andere koptelefoon maar daar klonk het ook heel raar. Waarschijnlijk is er dus iets met mijn Ipod… Het is een beetje moeilijk om uit te leggen hoe het dan klinkt, maar de zang is heel zacht en de muziek gewoon normaal en er zit een soort van ruis overheen (het klinkt ook wel een beetje alsof je onderwater zit :stuck_out_tongue:) Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe ik dit weer normaal kan krijgen? alvast bedankt en sorry als je het niet begrijpt.

Had je de koptelefoon wel goed aangesloten? En is de koptelefoon wel goed?

Ik denk dat het dan aan de aansluiting ligt.

ja, de koptelefoon is wel goed, want als ik op de computer muziek luister hoor ik het wel gewoon…

Dit had ik ook, er zit in het ding een stukje ijzer dat contact maakt, en als dat niet goed meerop zijn plek staat, hoor je het maar zacht.
Probeer eens wat te wiebelen op de aansluiting. misschien hoor je het dan. ?

Heb dat zelfde probleem ook met mijn Ipod classic gehad, een slecht contact met de mini jack plug. Deze zijn nogal storing gevoelig, daar deze heel fijne contactpunten heeft die bij vaker uitnemen van de connector van de oordopjes/koptelefoon slecht contact maakt en hierdoor zorgt voor zacht geluid, ruis of zelfs wegvallen van het geluid. Oplossing is proberen de contactpunten van de mini jackplug in de Ipod iets bij te buigen met een heel fijn schroevendraaiertje, maar helaas moet je hiervoor je Ipod openen om erbij te kunnen komen, en voorzichtigheid is geboden. maar zo heb ik mijn haperende Ipod classic weer zelf gerepareeerd aan de koptelefoon aansluiting.