Ipod afgepakt..

Mijn ipod is gister op school afgepakt, omdat er sinds gister een nieuwe regel is dat je m niet meer mag als je klaar bent met je werk… wat vorig jaar dus wel mocht.
Maar ik krijg hem nu pas over een week, en ik mag het ook niet na school of in het weekend…
en t klinkt misschien dom, maar school mag toch na schooltijd dat niet hebben en ook niet in het weekend?

Als dat in de schoolregels staat wel.

Als die regel er is moet je je er aan houden, dat lijkt me simpel.
Wel raar dat je hem pas over een week terugkrijgt, terwijl die regel gister pas is ingevoerd.

Jawel.

ja, mijn ouders kregen een mail, maar ik had dat niet gelezen. Maar alsnog, als je mobiel wordt afgepakt en je een ongeluk onderweg krijgt kan je ook niet bellen…?

daarom, maar ik zou het veel eerlijker vinden als je het na school weer krijgt en dan de volgende ochtend weer moet inleveren…

Dan moet je zorgen dat je mobiel niet afgepakt wordt. :wink:

Regels zijn regels, al vind ik dat zoiets klassikaal gemeld mag worden ipv mailen. Een iPod is niet zo belangrijk als een telefoon dus kan je wel missen. Dat wordt radio luisteren op je telefoon voorlopig ;3

nee, de school mag hem dan houden.

ik hoop wel voor je dat ze hem in een kluis ofzo hebben neergelegd, mijn mobiel hebben ze namelijk naast een magneet neergelegd, en die had daarna een week lang kuren. nu ook soms nog steeds.

Alsof jij vrijwillig je ipod weer inleverd.

sowieso vind ik het best logisch om geen mobiels/ipods op school aan te hebben, dus ik kan bijna niet geloven dat het gister pas ingevoerd is.

ik vind zoizo dom dat je hem afgeeft:P

Ja soms moet je wel.

ik lever mijn spullen niet in. als bij ons word afgepakt komt hij bij de congerge en die deur is altijd open

Bij ons ben je hem ook gewoon een week kwijt. Eigen schuld.

Als je het niet doet krijg je juist grotere problemen, je moet gewoon zorgen dat je je mobiel/ipod in de les niet gebruikt.

Als ze dat niet doet komen ze de iPod wel ophalen als zij in de les zit. Tenminste, dat zou mijn school doen als we die regel hadden.

wat een raar zeker als niet zo lang is ingevoerd
meestal proberen ze hun spullen terug als wachten tot dat ze hun kan grijpen om terug te krijgen heel door traptwerk maar lukt ze ook nog

Ik dacht dat langer dan 24 uur inhouden onder het kopje ‘diefstal’ viel, maar dat kan aan mij liggen c:

Een week vind ik wel echt láng trouwens.

Daarnaast: mensen die zeggen 'hopelijk ligt ‘ie in een kluis’: als de school jouw mobiel/iPod/etc. inneemt, is de leiding verantwoordelijk. Dus als je mobieltje gejat wordt terwijl leraar X hem had ingenomen, mag leraar X een nieuwe voor je kopen.