iPhone 6 uit amerika

hoii,

mijn tante komt naar Nederland en ze wilt een iPhone 6 voor mij meenemen omdat het daar natuurlijk veel goedkoper is.
Alleen ik zat te denken, je mag natuurlijk maar een bepaald aantal bedrag meenemen en de iPhone is over dat bedrag, dus dan zou je de iPhone moeten ‘aangeven’ bij de douane alleen dan heeft het niet zoveel zin meer want dan moet je er weer superveel btw over betalen.
Maar mijn vraag is dus, ze komen met zn 2e dus dan verdubbelt het bedrag van wat je mag meenemen natuurlijk, het bedrag is dan ongeveer 900,- euro en de iphone ongeveer 650,- euro maar kunnen ze dan doen dat ze het niet hoeven aan te geven en dan hun bedrag bij elkaar optellen zodat ze op schiphol niet extra hoeven te betalen bij de douane?

Nee dat mag niet

Nee dat kan helaas niet. Dat bedrag geldt per persoon.

Kunnen ze niet doen alsof dat hun eigen iPhone is? Of is dit een hele domme opmerking? :’)

nee haha daar zat ik zelf ook al aan te denken maar dan moeten ze het bonnetje en doosje weggooien en vgm staat op de bon de garantie? En t is sws niet handig als je t doosje moet weggooien als je m ooit weer wilt verkopen ofs.

het bonnetje kunnen ze tocf wel ergens verstoppen ofzo? En als je hem later echt nog wil verkopen kunnen ze altijd nog dat doosje opsturen?

En als ze het bonnetjes nou gewoon via de post bij een kaartje opsturen?

Het bedrag is idd pp. Het risico dat je neemt als je ervoor kiest het niet aan te geven en je opeens wel bagagecontrole krijgt en ze hem vinden dat je dan alsnog invoerrechten moet betalen én een boete krijgt voor het niet aangeven…Als ze aan de ‘‘nieuwheid’’ van de telefoon twijfelen kunnen ze via het serienummer zien waar hij is gekocht, is bij een vriendin ook gedaan. Sws is iets echt verstoppen niet slim want dat kan als ‘‘smokkelen’’ met opzet worden gezien.

iPhone’s uit Amerika werken volgens mij niet in Europa, andere netwerktechnieken. But correct me if I’m wrong.

Nee dat klopt niet helemaal. Ken genoeg mensen met een iphone uit Amerika.

Was echt precies wat ik dacht. Maar misschien heb ik teveel ‘locked up abroad’ gekeken ;p

Als ze die iPhone in haar tas doet alsof 't haar eigen is (het is tegenwoordig ook niet raar om 2 telefoons te hebben) en de bon in de portemonnee en het doosje gewoon in de koffer? Het is toch niet verdacht om een iPhone doosje in je koffer te hebben? Desnoods doet ze er een paar kettingen in ofzo zodat het lijkt alsof 't daarvoor bedoeld is.

Nee dat klopt niet, ik heb zelf mijn iPhone in Amerika gekocht en die in mijn handbagage gestoken, zelfs in het doosje gelaten en ze hebben me niet tegengehouden bij de douane. Als je tante dit niet wil riskeren kan ze best doen alsof het haar eigen iPhone is, volgens mij krijg je een e-mail met het aankoopbewijs (dit had mijn papa toch gekregen)

Een paar werken volgensmij idd niet, moet je even in de winkel laten vragen of die in Europa werkt.

moet je dan een t-mobile kopen, want dat is de enige simlock vrije …?

iPhones hebben geen simlock.

Deze vind ik best wel slim!

Scheelt dat veel een iphone uit amerika?

wel in amerika

ja ongeveer 150/200 euro als je de 6 neemt + 64 gb

Let er wel op dat je dan geen garantie hebt of er niets aan hebt hier in NL