iPhone 5s/c versus Samsung Galaxy S5

Hoi dames!

Misschien herinneren jullie mijn topic (volgens mij een weekje geleden) nog over SIM only abonnement en een losse toestel kopen. Nu trekken 3 telefoons mijn aandacht. Namelijk de iPhone 5s, de iPhone 5c en de Samsung Galaxy S5.

Ik zit alle specificaties te bekijken.

(Voor andere geïnteresseerden: http://tweakers.net/pricewatch/347913/apple-iphone-5s-16gb-grijs/specificaties/ iPhone 5S
http://tweakers.net/pricewatch/348410/apple-iphone-5c-16gb-geel/specificaties/ iPhone 5C
http://tweakers.net/pricewatch/368048/samsung-galaxy-s5-zwart/specificaties/ Samsung Galaxy S5)

Ookal heb ik ooit gezworen dat ik NOOIT meer een Samsung zou pakken, mijn hartje begint ook sneller te kloppen van de S5, terwijl mijn liefde Apple is. Ik heb zelf een iPhone 4, die gewoon heel erg aan het verslijten is.

Hier 2 filmpjes; iPhone 5s vs iPhone 5c - Full Comparison - YouTube (iPhone 5s VS iPhone 5c)
- YouTube (Samsung Galaxy S5)

Jullie kunnen mij hier heel erg mee helpen! Bedankt alvast

Nu mijn vraag; Welke telefoon zouden jullie kiezen? En als je een van deze 3 telefoons hebt, vertel dan hoe je hem ervaart.

Edit; ik heb ook een iPad thuis, maar ik koppel eigenlijk niet zo veel samen met mijn iPhone/iPad

Oh ik zou sowieso voor de Samsung gaan, maar dat is meer omdat ik nogal merkgebonden en merktrouw ben haha

Upje :slightly_smiling_face:.

Ik zou zelf voor de samsung gaan.
Het scherm is groter, wat ik zelf echt super fijn vind
Hij heeft leuke opties, zoals berichtjes naar beneden scrollen met je ogen etc.
Hij is sterker dan een IPhone, wanneer je kijkt naar vallen en water er overheen etc.

Mijn moeder en vriend hebben de iPhone 5s en die zijn beide heel erg blij met de telefoons.
Ik heb zelf ook een iPhone 4s gehad, maar toen ik mijn samsung kreeg wilde ik niet meer terug naar iPhone. Ook omdat ik zo gewend raakte aan het grote scherm.

Wat is dan jouw advies zodat mijn keuze doorslaggevend is? Ik heb namelijk ook al advies ingewonnen bij de telefoonwinkel, maar kon nog steeds geen keuze maken :frowning_face:. Mensen om mij heen hebben ook een iPhone enzo, dus met diegene communiceer ik via iMessage bijvoorbeeld. Dat zal dan voor mij wegvallen. Maar ik vind hem wel gewoon heel vet, de Samsung Galaxy s5

Ik heb de iphone 5s en ben er dol op.
Ik heb niks tegen samsung, maar wel tegen android.
En ik hoef geen groot scherm, daar heb ik mijn ipad voor.

Dit was toendertijd met mijn samsung galaxy gio ook een struikelblok, Android. Meh… IK WEET HET NIEEEEEEET

iphone 5s!!!
ik wil echt nooit meer wat anders + android is kut en slecht beveiligd enzo en ja iphones zijn mooier

Dit, ookal heb ik hem zelf niet maar m’n vader en ik wil hem.

Dan denk ik dat ik wacht tot ze wat goedkoper zijn, want ik vind 600-700 euro best veel. 5c vind ik nog respectabeler met hun 520 euro xD

true
ik heb mn 5s aardig goedkoop kunnen krijgen :"D
mn 5 was na 3 maanden gestolen dus toen kon ik mn abo verlengen en mn maandbedrag blijft €38 en ik moet nu alleen €100 bij betalen voor die 5s

HOE DAT.

Ik heb mijn iPhone 4 nu 2,5 jaar… En nu heb ik een Sim only abonnement… Kan ik de mijne van de trap laten vallen :’]?

ja handig he :"D
nu zit ik dus wel vast aan een 4 jarig abonnement maar ik heb wel een iphone 5s hahah

Ik zou voor Samsung gaan. Iphones zijn meer gevoeliger voor beelschermbreuken/krassen. Ik heb zelf een samsung galaxy s4 en heb tot nu toe nooit problemen met mijn toestel gehad.
Qua programma, Apple/Samsung, vind ik het beide fijn werken dus daar zou ik persoonlijk de keuze niet zozeer op baseren.

Iphone, samsung is vreselijk en loopt de heletiijd vast

iPhone. Ik vind iOS veel, en dan ook veel fijner dan Android (wat ik op mijn tablet heb die ik dus amper gebruik door dat kut android). En verder ben ik het met Maury eens.

Een groot scherm vind ik vervelend. Ik moet mijn telefoon in mijn broekzak kunnen doen. En een iPhone ziet er ook gewoon mooier en professioneler uit.

Als je van apple houdt en je apple nu fijn vind dan moet je gewoon weer een apple kopen.
Edit; en ik vind die samsung echt veel te groot, ik vind de iphone 5S echt al aan de max zitten.

Ik ga voor de Samsung, voor mijn gevoel kan je er veel meer mee dan de iPhone (je kan tenminste muziek downloaden zonder ervoor te moeten betalen) en ik vind ze veel fijner werken.

Maar ik heb ook altijd een Samsung gehad dus ik ben ook wel een beetje vastgegroeid aan het merk, ik vind iPhones gewoon enorm klein en niet fijn

Dat kan ook gewoon met een iphone :’)