iPhone 3Gs of 4(S)?

Ik heb even wat vraagjes over de iPhone.
Ik zit al jaren te twijfelen of ik een iPhone zou nemen, omdat ze zo ontzettend duur zijn en ik eigenlijk geen abonnement wil. Nu heb ik vorig jaar een HTC Wildfire gekocht omdat ik toch wel graag een telefoon met internet wilde en mijn Samsung Star ook niet erg levendig meer was.
Nu heb ik mijn HTC ongeveer 1 jaar, maar ik heb al vanaf het begin problemen met vastlopen en af en toe valt hij ook spontaan uit. Nu zit ik er weer over te denken om dat toch maar een iPhone aan te schaffen, maar welke dan?

Een abonnement wil ik nog steeds niet, omdat ik nu geen baantje heb en dan niet zeker ben of ik het bedrag per maand wel kan betalen. Maar kan mijn huidige sim kaart dan in de iPhone? Want volgens mij moet er een micro sim in ofzo? En als het niet kan; waar haal je dan zo’n simkaart voor prepaid?

Verder: De 3 Gs is nu 350 euro, dat vind ik nog wel redelijk, als ik zo’n 2 jaar met de telefoon wil doen. Maar ik vind het vervelend dat hij alleen in de 8 GB versie is.
De gewone 4 is vanaf 500,- maar is dan ook 8 GB. En de 4S vanaf 600,- wat ik dan wel weer eeerrg veel geld vind en ik weet niet of hij dat waard is.

Ik laat mijn telefoon wel vaak vallen, en ik weet dat de iPhones daar absoluut niet goed tegen kunnen. Ik doe er dan ook sowieso een hoesje omheen, maar zou de 3Gs een val iets beter overleven? Aangezien de 4 ook van de achterkant van glas is enzo.
En wat zou ik echt te kort komen met een iPhone 3Gs ten opzichte van een 4(S)?
Loopt een iPhone ook vaak vast? Want dat is eigenlijk mijn grootste ergernis bij mijn huidige telefoon.
En hoe lang doe je ongeveer met de batterij (bij een 3Gs en een 4(S))

vele vele vragen en ik zoek ook zelf al veel rond op internet, maar ik ben toch even benieuwd naar de reacties van girlscene :slightly_smiling_face:

Een tijdje geleden had ik net hetzelfde dilemma… Heb toen een 4s gekocht, maar hier mijn bedenkingen en wat ik toen had gevonden:

• in de iPhone 4 en 4s (weet niet van de 3Gs) moet een microsimkaart. Normaal gezien kan je gratis een nieuwe simkaart aanvragen bij jouw provider, dus dat is geen probleem.

• 8GB is veel en niet veel, je moet vooral weten wat voor jou belangrijk is. Neem je veel foto’s en luister je veel naar muziek? Dan is 8GB net te weinig, denk ik. Als foto’s/muziek je niet zoveel kunnen schelen, is 8GB goed te doen.

• Ik denk persoonlijk ook dat de 3Gs beter tegen een stoot kan dan de 4(s). Ik liet vroeger mijn Samsung Star ook vaak vallen, maar sinds ik een iPhone heb, ben ik toch veel voorzichtiger geworden. Een keer vallen en de 4(s) is kapot, de 3Gs kan er toch wel beter tegen.

• Als je twijfelt tussen 4 en 4s, zou ik voor de 4s gaan. Ik vind het verschil toch wel groot (mijn vriend heeft de 4 en ik de 4s), vooral aan de camera merk je dat. Ik vind een goede camera wel fijn, en het verschil tussen 5 en 8 megapixels is relatief groot. En voor die 100 euro meer (oké, 100 euro is veel geld, maar het verschil is niet gigantisch) zou ik meteen voor de nieuwere en betere versie gaan.

• Tussen de 3Gs en de 4(s) is er wel een groot verschil qua camera en snelheid. De 3Gs is een fijne gsm, maar je merkt wel dat ie wat verouderd is. Als dat je niet zoveel kan schelen is de 3Gs prima, maar ik heb toch voor de 4s gekozen omdat ik dacht: als ik dan toch veel geld uitgeef, geef ik dan liever wat meer uit zodat ik meteen het beste heb… En ben nog steeds blij met m’n keuze trouwens :slightly_smiling_face:

Nog een tip: kijk in een echte winkel i.p.v. op de Apple store. In de Apple store krijg je maar 1 jaar garantie, in een echte winkel zijn ze verplicht om 2 jaar garantie te geven. En mijn iPhone was in de winkel 30 euro goedkoper dan in de Apple store. (:

Ik heb nu de iPhone 3GS en krijg maandag de 4S binnen. ik vind het ook heel veel geld, maar ik heb aan 8 gb zelf niet genoeg. heb dan ook wel 1,5 Gb aan liedjes en 5 pagina’s vol met apps. als je niet veel apps gewend bent te gebruiken dan kan je denk ik nog wel met een 8 gb.

Mijn telefoon loopt nooit vast. ik heb hem al 2 jaar en hij is een keer hard gevallen waardoor mn scherm aan diggelen lag, heb m laten reparen bij een turk voor 40 euro ipv voor miljoen euro bij de apple store. was miss toch niet zo handig want nu begint mn scherm t weer te begeven want een deel van mn touchscreen doet t niet meer. vandaar dat ik de 4S heb gekocht.

er moet een micro sim in idd. in de iPhone 3 kan nog een gewone simkaart net als in andere telefoons, mijn oude t-mobile simkaart zit er nog in van mn oude abonnement. in de 4s moet wel een nog kleinere. geen idee hoe je dan kan regelen dat je die krijgt.

naar mijn idee gaat de 4 sneller kapot als je m laat vallen, maar als je er een goed hoesje omheen doet denk ik niet dat het veel verschil maakt tussen 3 en 4.

de 4 is denk ik 2 sec sneller dan de 3 qua laden van sites/apps maar hij is toch al snel vind ik. ook is de camera wat beter, die van de 3 is denk ik 3 mp, 4 5mp en 4s 8mp als ik t goed heb. en mijn telefoon gaat net een dag mee, is wel vervelend, maarja ik doe er ook wel veel mee. zelf zou ik voor de 4 gaan als ik jou was, want over 2 jaar is de 3 ook wel weer echt een paar jaar oud en er komen steeds nieuwe systemen en iOs 5 kan mn 3 nu al moeilijker aan dan oudere systemen merk ik.

genoeg antwoorden? :stuck_out_tongue:

Sinds kort is er geloof ik een iPhone topic, dus dit soort vragen mogen daar naartoe. Even zoeken via Google!