Ipad op school?

http://nieuws.vtm.be/binn…3100565_10150708414793894
jouw mening graag :wink:
Ik vind het nogal onzin.

Dat zeiden ze een aantal jaren geleden ook over laptops … nooit gebeurt

iPad KAN handig zijn natuurlijk. Snel van een college of een uitleg een samenvatting typen en als je dat met de laptop doet hoor je dat getik en met de iPad niet.

Maar ik vind het een beetje dubbel, aangezien er dus ook spelletjes op kan en verwacht ik dat meer dan de helft van de mensen niet op zit te letten.

Dus ik zeg; gewoon pen en papier!

Bij ons op school hebben ze het in de onderbouw een paar weken uitgeprobeerd, het beviel wel goed volgens mij. Alleen ging iedereen in de les Wordfeud spelen. :’)

Wat een onzin, net of iedereen daar geld voor heeft. Zometeen worden die scholen ook nog dik leeggejat omdat er bekend is dat er zoveel van die dingen te halen zijn.
En er zijn genoeg goedkopere tablets, dus ik snap niet waarom het in godsnaam perse een iPad moet zijn.

Het kan wel handig zijn, maar om het nou verplicht te maken terwijl er veel mensen zijn die daar het geld niet voor hebben, PFFFFFFFFFFFFFF.

Ik vind het grote onzin. Degene die het niet kunnen betalen worden dan weer buitengesloten.

bij ons op school gaan ze ze invoeren volgend jaar bij de eerste klas gymnasium.

Ik zou zelf van mijn school af gaan als ik op een ipad moest, omdat het vreselijk onhandig is want:

• De ipad is duur
  • De ipad is heel breekbaar (boeken niet)
  • Je raakt afgeleid
  • Je raakt makkelijk dingen kwijt door het niet opslaan van dingen als hij uitvalt

kortom hou het voor mij maar lekker op boeken schriften en pennen.
Ik heb er al een afschuwelijke hekel aan als ik een opdracht op de computer moet maken!

Wij hebben op school een laptop, nou die laptop’s zijn echt slecht, ze gaan echt om de week kapot. Maar als je in onze klas kijkt wat er op de laptops gedaan wordt; spelletjes, twitter, facebook. Niet echt iets voor school :wink:

Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik vind het wel oké ;p

Maar ik vind het wel onzin dat ze het verplicht maken… En Ipad’s lijken mij ook niet heel handig… ;$

Op mijn middelbare school werd er net toen ik opzat ingevoerd dat alle nieuwe brugklassers een macbook zouden krijgen en de school dus daarna alles met macbook zou doen. De ouders hoefden dan minder boeken te betalen en in plaats daarvan konden ze de macbook in termijnen betalen.
Nou heb er daarna nog 3 jaar opgezeten en als je zag hoe snel die kindertjes die macbooks kapot kregen echt abnormaal. Altijd als iemand nu zegt dat een macbook lang mee gaat moet ik aan die kindjes denken :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik had tekenen en dan zat ik soms buiten de schooluren aan projecten te werken bij een brugklas ofzo en die waren idd met alles bezig behalve tekenen.

Bij ons is het dit jaar ingevoerd bij de brugklassen, en dat gaan ze volgend jaar weer doen. Maar zij moeten er ‘maar’ 150 euro voor betalen.

Volgens mij raak je verschrikkelijk snel afgeleid en ik denk dat er nog meer nadelen zijn.
Ik vind het prima met pen en papier. En ik moet zeggen; als ik een samenvatting SCHRIJF blijft 'ie beter hangen dan wanneer ik 'm typ.

Inderdaad, je moet ook altijd zorgen dat dat opgeladen is voor de les begint. Gewoon ouderwets boeken, schriften en pennen is veel makkelijker.

Ik krijg volgend jaar op school een MacBook!

Ik snap niet dat ze dat durfden, middelbare scholieren een iPad meegeven. Als ik denk aan hoe het druk was in de gangen tijdens de leswisseling. :’] Moet je maar even niet oplettend een hoek omlopen en tegen iemand aanknallen, ligt dat ding op de grond in honderd stukjes…

DAT WAS BIJ MIJ ZOOO, die IPAD is echt een geschenk omg je kon gwn op Facebook, internet , youtube tijdens die dodelijk saaie lessen. Maar als ik de school zelf was had ik ze niet aangeschaft want niemand deed iets in de les :stuck_out_tongue:

Wij hebben een IPad klas op school. Bevalt geloof ik heel goed.

op het mbo mochten wij ook een laptop dus we hadden van die leuke mini laptops mee en vaak zaten we dan op girlscene of h&m echt soms vanalles behalve opletten in de les.

Ik vind dat de school dan eigenlijk websites moet blokkeren met het draadloze netwerk dus geen facebook en alles. Want ja je bent op school om te leren en eigenlijk is er niets mis met gewoon boeken en schriften. Met schoolboeken heb je ook een overzicht snel terugbladeren en op e-reader of ipad kan dat ook wel maar soms vind ik gewoon bladeren wat fijner en heb ik daarmee sneller overzicht.

Bij ons komt er volgens jaar een klas met een iPad :’)
Het idee is wel ok, maar hoe moet iedereen dat betalen?