Ik heb nu dus contact met iemand via tweedehands.nl om een iphone en een ipad over te kopen. We zijn verder al tot een prijs overeen gekomen en eerst zei ze dat ik hem op kon komen halen. Nu heeft ze zich bedacht, omdat ze laatst iemand had die voor de iphone kwam en hem probeerde te stelen. Nu heb ik al voorgesteld om dan op een openbare plek af te spreken en dat ze dan ook iemand mee kan nemen. Maar ze zegt dat er niemand mee kan en echt niet durft af te spreken. Ze stelde toen voor om haar sofi nummer en adres aan me door te geven en het dan op te sturen, zodat als ze me oplicht ik weet waar ze woont. Maar ik ben er nog steeds niet zo zeker van.
Ik ben via deze site namelijk al twee keer opgelicht. De eerste keer was gewoon dom, ik had het bedrag betaald en het pakketje was nooit opgestuurd. De tweede keer dacht ik wat slimmer te zijn en heb ik vooraf maar 30% betaald, maar ook dat pakketje is nooit opgestuurd. Daar heb ik dus aardig wat geld aan verloren en dat wil ik niet nog een keer.
Weten jullie misschien een manier waarop ze het op kan sturen, maar dat ik zelf ook meer zekerheid heb? Ik kan eventueel ook nog vragen naar een telefoonnummer en een kopie van haar ID. En ik ga in ieder geval niet het hele bedrag in één keer betalen. Wat vinden jullie?