Ipad/Iphone kopen, maar kan niet komen ophalen? Wat nu?

Ik heb nu dus contact met iemand via tweedehands.nl om een iphone en een ipad over te kopen. We zijn verder al tot een prijs overeen gekomen en eerst zei ze dat ik hem op kon komen halen. Nu heeft ze zich bedacht, omdat ze laatst iemand had die voor de iphone kwam en hem probeerde te stelen. Nu heb ik al voorgesteld om dan op een openbare plek af te spreken en dat ze dan ook iemand mee kan nemen. Maar ze zegt dat er niemand mee kan en echt niet durft af te spreken. Ze stelde toen voor om haar sofi nummer en adres aan me door te geven en het dan op te sturen, zodat als ze me oplicht ik weet waar ze woont. Maar ik ben er nog steeds niet zo zeker van.

Ik ben via deze site namelijk al twee keer opgelicht. De eerste keer was gewoon dom, ik had het bedrag betaald en het pakketje was nooit opgestuurd. De tweede keer dacht ik wat slimmer te zijn en heb ik vooraf maar 30% betaald, maar ook dat pakketje is nooit opgestuurd. Daar heb ik dus aardig wat geld aan verloren en dat wil ik niet nog een keer.

Weten jullie misschien een manier waarop ze het op kan sturen, maar dat ik zelf ook meer zekerheid heb? Ik kan eventueel ook nog vragen naar een telefoonnummer en een kopie van haar ID. En ik ga in ieder geval niet het hele bedrag in één keer betalen. Wat vinden jullie?

Ik zou dat absoluut niet vertrouwen, niet doen.

Ik zou het dan echt niet aandurven, het gaat om een groot bedrag, en het is heel logisch dat je 'm dan wilt ophalen. Erg raar dat dat van haar niet mag, dan ga je wel denken dat er iets achter zit en dat ze je dus ook wil oplichten.
Tenminste, zo denk ik.

Ja daar ben is dus ook een beetje bang. Of ik betaal pas als ik hem heb gekregen, maar daar gaat ze waarschijnlijk ook niet mee akkoord. Of misschien met paypal? Ik heb weleens gehoord als je dan iets betaald en je ontvangt het product niet je het geld kan terugkrijgen?

Dit staat op de site van paypal:

https://www.paypal-nederl…cherming/tweedehands.html

Ik begrijp haar gedachten opzich ook wel. Toen mijn zus haar auto wou verkopen via mp. Wouden ze een proefritje maken. Rijbewijs achterlaten, maar ze kwamen nooit weer terug. Drie weken later is haar auto gevonden gelukkig.

Ik zou gewoon vragen of het dan niet wat later kan, dat ze dan ook iemand mee kan nemen. Ik zou het zoiezo niet via de post doen. Of je moet voorstellen het verzekerd te laten verzenden via TNT, gezien ze niet wil afspreken. En ze snapt vast ook wel dat jij het niet zo wilt laten versturen.

En als je nou zegt dat je het alleen koopt als je het mag ophalen, en anders de koop niet doorgaat? Mag je dan nog steeds niet langskomen?

Ik snap haar inderdaad ook wel aan de ene kant, vandaar dat ik dan had voorgesteld om op een openbare plek af te spreken.

Ik kan hem wel verzekerd laten opsturen, maar als ze het geld heeft en hem vervolgens niet opstuurd heeft dat niet zoveel zin. Maar ik kan inderdaad kijken of ze dan later wil afspreken als er wel iemand mee kan.

Ik wil gewoon niet het risico lopen nog een keer opgelicht te worden…

Kun je het niet via paypal betalen? Paypal zelf is erg betrouwbaar en het staat ook uitgelegt in die link dat je je geld terugkrijgt als je m niet ontvangt. Ik denk dat dat het slimste is! Vraag anders aan de verkoopster even of ze Paypal accepteert?

Ja zat ik ook al aan te denken, ik zal wel een aantal dingen aan haar voorstellen en kijken wat ze ervan vindt.

Ik heb dit dus teruggestuurd:

[i]Hoi Nikki,

Ik snap aan de ene kant wel dat je na je eerdere ervaring een beetje bang bent om af te spreken. Is het misschien een idee om te wachten tot je iemand hebt die mee kan komen? Op die manier hoef je niet alleen te gaan en voel je je misschien veiliger.

Het per post versturen is niet perse het probleem voor mij, maar meer het vooraf betalen. Aangezien ik dat al twee keer eerder heb gedaan en vervolgens nooit iets ontvangen heb. Misschien zou paypal anders een oplossing zijn? Op die manier kan ik dan als het betaald is en niet verstuurd het geld terugkrijgen. Maar ook met paypal heb ik al eens problemen gehad. Maar dit is de link en kan je zien hoe het werkt: https://www.paypal-nederl…cherming/tweedehands.html

Hoe zie je dat anders zelf voor je met het versturen. Ik zie het namelijk niet zitten om te gaan betalen als ik niet weet of het wel wordt opgestuurd. En ik denk dat jij het ook niet ziet zitten om betaald te krijgen na verzending. Al heb je dan wel al mijn adres en ik wil ook best een telefoonnummer en kopie van mijn paspoort doorsturen?

Ik ben wel echt geinteresseerd, maar ben toch bang om opgelicht te worden als ik het niet kan ophalen…

Groetjes
Esther[/i]

Hopelijk komt ze anders zelf ook nog met een oplossing. Maar ik moet zo werken dus kan pas vanavond weer zien of ze heeft gereageerd.

Heuy, ik heet ook Nikki. (nutteloze informatie)
Hopelijk vindt ze het goed! Ik snap dat je extra voorzichtig wilt zijn, zeker als je zoiets eerder is gebeurd.

Ja ik ben dus al 2 keer opgelicht en snap haar standpunt ook wel, maar het lijkt me als ze iemand meeneemt en we op een openbare plek afspreken en niets aan de hand is.

Je kunt toch zien hoe lang iemand lid is ? Als het een paar jaar is zijn ze vaak wel te vertrouwen maar als iemand een maand lid is moet je uitkijken. Anders vraag je haar gegevens en kijk je op https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

Ik zou het echt niet vertrouwen, want waarom zou je het niet kunnen komn ophalen? Maarja

Niet doen! Dure dingen altijd ophalen en nooit laten verzenden! Als zij niet wilt dat mensen het komen ophalen kun je beter niks verkopen op internet!

Zij is de verkoper, dus ik vind dat ze bereid moet zijn met je voorstel om op een openbare plaats af te spreken. Anders zou ik het weigeren en helemaal niet doen. Paypal is veiliger ja, maar er is geen 100% garantie om je geld terug te krijgen en het kan ook lang duren gezien er een onderzoek moet worden gestart voor een geschil.

meestal bij dure dingen wort er vaak opgelicht. Ze kunnen ook een vals sofi nummer etc geven.
En dat verhaal van dat ze eerst wilt afspreken en daarna niet meer wilt omdat iemand het een keer wou stelen (?), niemand met haar meewilt vind ik ook een beetje vaag. Dan had ze eerder mee moeten komen dat ze het niet wilt afspreken.

Ik zou het niet vertrouwen. Het gaat om veel geld en de kans is groot dat je opgelicht wordt.

We zijn tot een soort van overeenkomst gekomen. Ze stuurt hem op en stuurt mij een mail als ze hem heeft verzonden en dan hoef ik pas te betalen. Mijn voorwaarde was dan wel een track en trace nummer door te geven. En als het goed is wordt het binnen 24 uur verzonden en betaal ik dan waarschijnlijk na ontvangst, dat lijkt me het veiligst.