ip adres

hoi meiden,

op het moment woon ik in berlijn. nu heb ik zaterdag een brief ontvangen dat ik een film heb gedownload en daarbij een boete van 800 euro. er schijnen nog al wat van deze brieven rond gestuurd te worden, dus ik wil graag controleren of het ip adres wat er in staat klopt. weet iemand hoe ik achter mijn eigen ip adres kan komen? en is er toevallig iemand die dit ook heeft gehad?

Ik ga er vanuit dat dat oplichterij is eigenlijk!
maar verder heb ik geen verstand van computers enzo haha

ik hoop het zo. ik heb namelijk als student niet echt even in ene 800 euro. maar de film die er in staat klopt wel. de tijden weer niet.

Staat er ook in de brief dat je een bepaald bedrag moet overmaken + rekeningnummer?

www.watismijnipadres.nl

Heel handig haha (:

en op: www.youhavedownloaded.com kan je zien wat je precies heb gedownload.

er zit een soort van lelijke duitse acceptgiro bij van 815 euro. t staat niet op mijn naam maar op de naam van de vrouw waar dit appartement en dus ook de internet aansluiting van is.

sowieso fake hoor!!

aw die had ik, maar vertrouwde t niet! ben nu wantrouwig geworden in internet haha. dankjewel!

Dat lijkt me echt grote onzin! Goed dat je het eerst wil controleren!

die van mij zegt dat mijn locatie in utrecht is? nou daar woon ik niet hoor xd

o even, kijk eens rechts naast je eigen bericht.
daar staat je ip ook xd

oke wauw. het ip adres klopt geen reet van, het komt er zelfs niet eens in de buurt. de datum waarop het gedownload zou moeten zijn is niet waar, en de tijd niet. ik geloof dat de brief bij t oud papier kan.

http://nl.wikihow.com/Het-IP-adres-van-je-PC-opzoeken

Hier kan je het met je eigen pc opzoeken, misschien nog eens ter controle ofzo. :slightly_smiling_face:

moet je nagaan hoeveel oudjes in dit soort dingen kunnen trappen. kutoplichters

ja inderdaad. moet alleen nog kijken naar t ip adres van de router, maar die zal die vrouw wel hebben van t appartement. maar dan nog zijn de datum en tijd vals. ben toch nog n beetje zenuwachtig.

Je ip adres staat toch ook gewoon bij je eigen girlscene posts? :’)

Klopt, rechtsonder.

Is dus wel echt, Ik woon zelf net over de grens en wij hebben ook al 2 keer zo´n brief in huis gehad (€550,- en €1200,’). In Duitsland wordt downloaden/uploaden gezien als schending van auteursrechten en dat is dus strafbaar. Wij hebben er hier zelfs een advocaat bij gehad, maar er was echt niet onderuit te komen.

Er worden heel veel van deze brieven verstuurd in Duitsland
Mijn vriendin kreeg een boete van 850 euro omdat ze een nummer van queen had gedouwnload.
Ik woon vlakbij de grens en mijn vriendin er net over.
Zij kon er niet onderuit omdat het niet mag in Duitsland