Inzicht nodig van GS'ers

Duuus, ik zal het kort houden. Ik heb een beetje een discussie met iemand en ik wou graag wat inzicht van andere GS’ers, want ik vraag me af of anderen dezelfde keuze zouden maken als ik.

[u]De situatie
Piet praat regelmatig met Henk op Skype (via microfoons). Piet belt Henk ongeveer even vaak als Henk Piet belt. Piet merkt dat als hij Henk belt, Henk in 80% van de gevallen geen tijd heeft (Henk staat dan wel Online op Skype) en dus niet kan praten, Piet weet ook niet wanneer Henk dan wél tijd heeft. Het praten met Henk is voor een Piet een hoogtepuntje van de dag en als Piet Henk belt en Henk blijkt niet te kunnen praten, dan is dit voor Piet een teleurstelling.

De keuzes
A] Piet wacht af tot Henk hem belt (zodat Piet zeker weet dat Henk tijd voor hem heeft en dus niet teleurgesteld zal zijn)
B] Piet vraagt via chat of Henk tijd heeft om te bellen
C] Niks aan de situatie veranderen. Piet blijft doorbellen ondanks dat hij soms teleurgesteld wordt

Wat zou jij doen als je Piet was en stel je kiest antwoord B, zou je antwoord A dan ook kunnen begrijpen?
Sorry, dom topic (en ik weet ook niet of ‘t de goeie categorie is), maar ik heb echt het idee dat m’n keuzes niet begrepen worden :’’’’’) Help meeeh.

Haha, door die namen kon ik het hele gebeuren niet serieus nemen en lag ik even twee minuten in een scheur. Even lezen :’)

Ik zou voor antwoord A kiezen, mede omdat ik in een gelijkwaardige situatie zit.

Ik wou eerst A en B als ‘‘namen’’ doen, maar dan zou ik de keuze-antwoorden met andere letters/symbolen aan moeten geven en dat is zo moeilijk /firstworldproblems.

En dank je voor je antwoord :slightly_smiling_face:

Ik zie nu twee verliefde mannen van een jaar of vijftig voor me, hopeloos naar de door hun net ontdekte mogelijkheden van Skype starend. Dus.

Maar, Piet, ik zou gewoon afwachten (aangezien Henk jou dus ook gewoon evenveel belt) tot hij tijd heeft, of het aan hem vragen of hij kan bellen als je niet wilt wachten. Ik bedoel, erg veel kan hij niet te doen hebben als gepensioneerde.

HA :’’) Ja, oké. Misschien waren andere namen toch wel beter geweest, tip voor de volgende keer. Thanks in ieder geval. :stuck_out_tongue:

A

Hahaha, geweldig. Ik zeg B.
Maar helaas ligt het leven niet zo simpel als jij het nu weergeeft, met A / B / C :slightly_smiling_face:
Er speelt nog van alles mee. Praten ze alleen op Skype, hoe ligt de onderlinge verhouding, doet Piet normaal meer moeite of Henk. Dat soort dingen.
Wat vinden Piet en Henk er dan zelf van? Want als Piet A doet, maar Henk wil dat hij C doet, kan je toch altijd nog voor B kiezen?

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Nee, daar heb je wel gelijk in hoor, uiteraard spelen er nog andere factoren mee, daarom zei ik ook dat ik het ‘‘kort zou houden’’ :stuck_out_tongue: Het is ook meer om even kort te kijken hoe anderen in zo’n situatie zouden handelen (heel globaal en los gezien van de rest van de omstandigheden dus), was ik benieuwd naar.

B denk ik. Anders denkt Henk misschien dat Piet helemaal niet meer weer bellen, al zou ik A ook wel snappen maar ik ben daar te ongeduldig voor.

A, omdat ik uit ervaring weet dat ik er anders alleen maar mee zou gaan zitten. En misschien gaan Henk dat inzien dat het van twee kanten moet komen en gaat hij meer moeite doen. =]

A

D, Piet moet gewoon uitleggen aan Henk hou hij zich voelt want mogelijk heeft Henk dit niet door.

Want A-B-C zijn geen oplossingen op langere termijn.