Duuus, ik zal het kort houden. Ik heb een beetje een discussie met iemand en ik wou graag wat inzicht van andere GS’ers, want ik vraag me af of anderen dezelfde keuze zouden maken als ik.
[u]De situatie
Piet praat regelmatig met Henk op Skype (via microfoons). Piet belt Henk ongeveer even vaak als Henk Piet belt. Piet merkt dat als hij Henk belt, Henk in 80% van de gevallen geen tijd heeft (Henk staat dan wel Online op Skype) en dus niet kan praten, Piet weet ook niet wanneer Henk dan wél tijd heeft. Het praten met Henk is voor een Piet een hoogtepuntje van de dag en als Piet Henk belt en Henk blijkt niet te kunnen praten, dan is dit voor Piet een teleurstelling.
De keuzes
A] Piet wacht af tot Henk hem belt (zodat Piet zeker weet dat Henk tijd voor hem heeft en dus niet teleurgesteld zal zijn)
B] Piet vraagt via chat of Henk tijd heeft om te bellen
C] Niks aan de situatie veranderen. Piet blijft doorbellen ondanks dat hij soms teleurgesteld wordt
Wat zou jij doen als je Piet was en stel je kiest antwoord B, zou je antwoord A dan ook kunnen begrijpen?
Sorry, dom topic (en ik weet ook niet of ‘t de goeie categorie is), maar ik heb echt het idee dat m’n keuzes niet begrepen worden :’’’’’) Help meeeh.