Inzicht bij biologie en economie.

Heyy ik heb een probleempje
Ik mis een groot deel inzicht bij Biologie en economie.
Ik leer voor mijn gevoel heel hard en maak ook alle opdrachten toch krijg ik eht voor elkaar om onvoldoendes te halen. nu heb ik voor mijn biologie PTA een 3,5 gehaalt… ( Bijna iedereen had een onvoldoende) Ik denk dat dit kom omdat ik het inzicht mis ( mijn leraar zegt dat ook ) Hoe kan je inzicht bijleren zegmaar? want ik heb dit jaar examen en wil heel graag slagen!

Alvast bedankt!

Ik denk gewoon oefenen tot je erbij neervalt. Huiswerk maken, opgaven van internet, examenbundels etc. Ik zie dat je alle opdrachten maakt, maar snap je ze wel als je ze maakt? Zo niet, dan soortgelijke opzoeken en die meerdere keren maken tot je het snapt.

Wat ik bij biologie als tip kan geven is dat je door meerdere mensen de stof uitgelegd moet krijgen, want dat kan per persoon net dat ene verschil zijn waardoor alles op zijn plek valt. Dat had ik vooral. En in plaatjes samenvatten! In woorden is het veel moeilijker te begrijpen dan dat je ergens een tekening van maakt van hoe dat nou allemaal zit. :slightly_smiling_face: Succes!

Awh dankjewel! :slightly_smiling_face:
Ik heb een soort probleem dat als het teveel huiswerk en ik het doe ik het wel afraffel. maar nog maar 5 weekjes tot de examens en er dan eindelijk vanaf! :grinning:

Heb je bepaalde problemen of is het bij elk onderwerp?
Ik denk inderdaad dat je gewoon heel veel moet oefenen en ook de stof met andere mensen bespreken kan helpen. Zelf keek ik vaak vlak voor het tentamen nog documentaires/programma’s/youtubefilmpjes over het onderwerp. Dan krijg je andere dingen te horen dan wat je precieze leerstof was, maar leer je wel anders naar dingen kijken en zie je hoe de stof toegepast wordt.