Inzamelingsactie

Lieve meiden,
Volgend jaar zomervakantie ga ik met 7 andere meiden voor 4 weken naar India. Daar gaan we onder andere naar school, een rondreis maken, maar ook vrijwilligerswerk verrichten. Dat laatste is voor mij een belangrijke reden om te gaan, de mensen daar helpen lijkt me zoiets moois.
Naast de lokale bevolking met simpele klusjes helpen, gaan we ook langs een weeshuis. We doen daar natuurlijk ontzettend veel ervaring op, dus we willen de kinderen daar graag iets teruggeven.
Vandaar zijn we van plan geld in te zamelen. Nu heb ik dan ook aan jullie de vraag of jullie misschien leuke ideeën hebben hoe we dat kunnen doen.
Alles is welkom!

up

Wij hebbe zoiets ook ooit voor het goede doel gedaan.
Toen hadden we een loterij, en 100 loten verkocht voor 10 euro. De winnaar zou dan 100 euro winnen.
De rest is dus naar het goede doel gegaan (:

Oja, en toen hielp een andere groep mee.
Want al die 100 mensen die een lootje hadden kwamen dus bijeen, en toen is die groep alle auto’s gaan wassen voor geld.

Misschien heb je er iets aan?

Jaa, zoiets is wel een een idee. Maar 10 euro is denk ik wel een beetje veel, ik denk niet dat mensen zoveel geld uit zullen geven.

Je kunt ook 100 loten voor 5 euro verkopen, en de winnaar krijgt 50 euro.
Winst = 450 euro :grinning:

Ik heb in mijn eentje voor ongeveer 10 personen een taartenworkshop gedaan.
Het was met fondant en marsepein. 20 euro gevraagd. 200 euro opgehaald. Maar de kosten van de materialen heb ik niet afgedaan, want ik kreeg de materialen van mijn tante en mijn moeder.

En je kunt misschien koekjes of iets anders bakken/koken en dat verkopen.

Of een klein marktje organiseren op bijv. jullie school. Of je spulletjes gewoon verkopen op koninginnedag. En dus duidelijk laten weten waarvoor het geld gebruikt gaat worden.

Misschien kan je een basisschool benaderen en een sponsorloop organiseren. Tijdens die sponsorloop kan er allerlei gerechten gebakken zijn door vrijwilligers en die worden dan verkocht.

echt super joh, zo iets wil ik ook gaan doen na mijn stage.
maar benefiet concert organiseren (wat gesponsord word door bedrijven, zodat jij daar geen geld aan hoeft uit te geven) en dan entree/drankjes opbrengst voor jou actie.
verder dingen bakken/koken en verkopen.
bij bedrijven vertellen wat je gaat doen en vragen of ze iets willen sponseren.
misschien verder in je buurt rond gaan.

succes en heel veel plezier daar!

als iemand bijvoorbeeld goed overweg kan met tekenprogramma’s, kan je voor bijv 2,50 de profielfoto’s bewerken/betekenen.
Een tweet voor bedrijven verkopen. Voor 10 euro ofzo plaats jij een tweet van de plaatselijke snackbar op je twitter ofzo (kan ook voor winkels, eetcafés, restaurantjes enzo)

Misschien kan je een soort van kerstmarkt houden op je school. Iedereen maakt iets en dan gaat dat dan naar het weeshuis. Deden wij altijd op de basisschool. Een groep kookte dingen voor de bezoekers, en we maakten dingen zoals kerststukjes etc.

misschien kun je op je school of sportclub of kerk ofzo ook een box neerzetten. en vragen of mensen daar geld in willen doen?

bedankt voor jullie tips, ik ga er zeker wat aan hebben!
nog meer mensen met een idee?