Inzamelings-actie

Ik weet niet of het hier mag, anders moet je er maar een slotje op doen.

Ik ben een inzamelings-actie aan het opzetten voor mezelf, aangezien ik ernstig ziek ben geweest. Ik ben in 2006 in aanmerking gekomen met stichting Doe een Wens. Mijn wensen waren: met dolfijnen zwemmen, en met het vliegtuig naar het buitenland. We zijn toen in April 2006 naar Curacao geweest, daar heb ik met dolfijnen gezwommen. Wat een belevenis en wat een mooie vakantie was dat.

Ik zou heel graag mijn ouders en zus willen bedanken op deze manier, om deze vakantie over te doen maar dan als gezond gezin.

Alle beetjes helpen!

Succes!

Als ik eerlijk ben, ben ik wel bang dat je hier gewoon zelf voor moet gaan sparen.

Gaat erg moeilijk als je een uitkerkering hebt, en levenslang. Dan kan dat wel eens 50 jaar duren totdat ik dat geld heb.

Maar je bent beter? (Of gezond, zeg je zelf) Waarom ga je dan niet werken?

Ik vind dat persoonlijk ook mooier bij je verhaal passen. Eerst kón je er niet voor werken (want je was ziek) en toen heb je het gekregen. Nu ben je beter, dan kan je er nu toch zelf voor werken?

Wees onwijs gelukkig dat een stichting je één keer heeft willen/kunnen helpen. Om nu weer afhankelijk van een gunst, een cadeau, zo’n vakantie te willen doen vind ik persoonlijk lastig. Ik vind vooral je instelling daarin moeilijk.

Dat ze genezen is van kanker hoeft niet te betekenen dat ze gezond is. Veel mensen die kanker gehad hebben, hebben CVS of zijn op een andere manier niet in staat om te werken.

Dat laatste was vooral ook meteen mijn gedachte toen ik je reactie onder die video van Paulien Tilstra zag. (Maar had dat zelf niet durven zeggen, in tegenstelling tot Atosenzosja).

Ze heeft het zelf over ‘ik ben ziek geweest’ en ‘als gezond gezin’. Daar insinueer je dan toch iets anders mee dan jij nu aankaart…

Hmm dat klopt, maar ze geeft aan nog regelmatig ontstekingen te hebben als gevolg van haar ziekte.

Mensen ze vraagt of jullie haar willen helpen. Wil/kan je dat niet, geef dan gewoon geen commentaar :wink:

Meid, super voor je dat je bent genezen! Ik zal wel doneren :kissing_heart:

Ik vind het op een manier een beetje bijzonder/apart dat je vraagt mensen hiervoor te doneren, ipv dat je mensen aanmoedigt om aan stichting Doe Een Wens te doneren zodat dit keer een ander ziek kind zijn of haar wens mag vervullen. Juist aangezien jij als geen ander weet hoe het is om zo ernstig ziek te zijn als kind.

Dit is gewoon een vrij forum hoor, als mensen vraagtekens of (onderbouwd) kritiek hebben staan ze volledig in hun recht om dat te posten.

Dit is een goede inderdaad.

Ik snap dat je dit graag wil hoor, maar er zijn zoveel zieke mensen die nooit een vakantie hebben ‘gekregen’, en jij al wel. Dus daarom komt het een beetje vreemd over.

Misschien een idee om te gaan sparen voor een goedkopere vakantie of een weekend weg met je gezin? Het gaat natuurlijk ook niet om de bestemming, maar dat je samen bent met je familie. Dan kan een weekendje zee net zo leuk zijn!