Inwendig onderzoek of niet?

Hey,

omdat ik zoveel bloed verlies tijdens mijn menstruatie (maar nauwelijks pijn heb, of toch niet abnormaal veel pijn) wilt mijn moeder naar de gynaecoloog om me aan de pil te doen. Maar ik vroeg me af, zouden ze ook een inwendig onderzoek doen ivm dat bloedverlies? Ik wil dat echt niet, zeker niet als mijn moeder er bij is :’).

Alvast bedankt
groetjes

ik ben toen ik nog jonger was ook aan de pil gegaan vanwege het vele bloedverlies.
ik heb toen geen inwendig onderzoek gehad, dus ik denk zelf niet dat je dat zal krijgen. Maarja dat was wel 10 jaar geleden dus ik kan natuurlijk niks garanderen. En als het al zou gebeuren dan neemt de dokter je wel mee naar een aparte ruimte waar je moeder dan niet bij is hoor i.v.m privacy. :slightly_smiling_face:

Oke dankje :slightly_smiling_face:.

Ik ging ook aan de pil vanwege mijn hevige menstruatie en heb nooit een onderzoek gehad.

Nee, dat zal hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn.
Mag ik vragen waarom je naar de gynaecoloog gaat voor de pil en niet gewoon naar je huisarts?

Dat wist ik niet, mijn mama had het over een gynaecoloog dusja.

De huisarts kan je hier idd ook mee helpen :slightly_smiling_face:

voor de pil kun je gewoon naar de huisarts

Je hoeft niet naar de gynaecoloog voor de pil.

Je hoeft echt niet naar een gynaecoloog hoor, gewoon de huisarts is goed genoeg :slightly_smiling_face: Die kan je ook de pil voorschrijven. Dus ik zou gewoon de huisarts even bellen (of je moeder laten bellen), die zal dat ook wel bevestigen.
En een inwendig onderzoek hoeft niet daarbij.

Dankjewel :slightly_smiling_face:

Ik zou als ik jou was eerst gewoon naar de huisarts gaan, en als die je uiteindelijk toch doorverwijst naar een gynaecoloog, of je moeder vind het nodig om er toch heen te gaan, dan kun je altijd aangeven dat je geen inwendig onderzoek wilt en dan krijg je een echo. Ze vragen waarschijnlijk of je al gemeenschap hebt gehad, als dit niet zo is doen ze automatisch een buikecho. Een inwendig onderzoek is duidelijker, maar zal echt alleen gedaan worden als jij hier toestemming voor geeft. Dus zelfs áls je naar de gynaecoloog moet hoef je je geen zorgen te maken. En ze nemen je inderdaad mee naar een andere ruimte, je moeder hoeft er niet bij te zijn. Succes :slightly_smiling_face:

Zoals hierboven al vaker is gezegd, gewoon even langs de huisarts gaan en om een inwendig onderzoek hoef je je ook niet druk te maken want dat komt (bijna) nooit voor. Je bent echt niet het enige meisje die veel bloed verliest tijdens haar menstruatie, dus niks om je zorgen over te maken!

Dit was bij mij niet het geval, ik was nog maagd maar kreeg niet automatisch een buikecho. Heb zelf een inwendig gehad, maar nog steeds vraagt de gynaecoloog wel om toestemming.
OT: Bij de huisarts wordt je genoeg geholpen! Ook zou het niet echt een reden zijn voor een inwendig onderzoek, aangezien hevig bloedverlies ‘normaal’ is tijdens de menstruatie. En zou je een inwendig onderzoek moeten, dan valt het echt reuze mee, en ik vond het juist fijn dat mijn moeder erbij was!

Lijkt me niet dat ze dat direct doen ze zullen eerder eerst gaan voelen aan je buik en vragen wat de klachten zijn. Uiteindelijk kunnen ze dan eventueel een echo maken en dan zou er nog een inwendig onderzoek kunnen plaats vinden maar alles gaat in overleg met jou/ je moeder en de arts/gynaecoloog